اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پنجم مهرماه امسال صورت می‌گیرد

افتتاح مجدد سینما بهمن سنندج پس از 6 سال تعطیلی

خبرگزاری فارس: سرانجام بعد از گذشت شش سال سینما بهمن سنندج که به منظور بازسازی تعطیل شده بود، پنجم مهرماه امسال بازگشایی خواهد شد.

افتتاح مجدد سینما بهمن سنندج پس از 6 سال تعطیلی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سرپرست حوزه هنری استان کردستان ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در سنندج اظهار کرد: در حال حاضر این پروژه با پیشرفت 95 درصد به سرعت در حال انجام است و همزمان با اکران فیلم بوسیدن روی ماه در پنجم مهرماه جاری با حضور عوامل ساخت این فیلم بهره‌برداری می‌شود.

امین مرادی با یادآوری اینکه سینما بهمن از سال 74 به حوزه هنری تحویل داده شد، گفت: با توجه به قدمت بیش از 40 سال این سینما، تصمیمی مبنی بر یک سری تعمیرات جزئی آن گرفته شد که در اواخر سال 85 و اوایل سال 86 اعتباری بالغ بر 150 میلیون ریال به آن اختصاص داده شد.

مرادی خاطرنشان کرد: قرار بود این هزینه صرف تعویض صندلی‌ها، تعمیر کف‌پوش سینما و مختصر تعمیرات دیگر شود و این سینما بعد از این اقدامات در بهمن ماه 86 همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب دوباره آغاز به کار کند.

سرپرست حوزه هنری استان کردستان بیان داشت: درست در زمانی که سیستم صوتی، آپارات، صندلی و غیره خریداری شد، بحث مقاوم‌سازی آن از سوی معاونت عمران و سینما شهر مطرح شد و این تصمیم کار تعمیر سینما را وارد فاز دیگر کرد و طبیعی است که اجرای این طرح به مدت زمان بیشتری نیاز داشت.

وی خاطرنشان کرد: تبدیل سینما به مجتمع کاملی با امکاناتی بیشتر همچون کتابخانه، کافی‌شاپ، رستوران و غیره زمان‌بر بود و اجرای این تغییرات نه تنها نیازمند تخصیص اعتبارات زیادتری داشت، بلکه آغاز بکار مجدد سینما را نیز به تعویق انداخت.

سرپرست حوزه هنری استان کردستان به مجموع اعتبارات تخصیص داده شده به این پروژه اشاره کرد و گفت: به منظور تعمیر و مقاوم‌سازی ساختمان سینما بهمن سنندج در سال 86 مبلغ 100 میلیون تومان و در سال 87 مبلغ 400 میلیون تومان، سال 88، 450 میلیون تومان، سال 89، یک‌میلیارد و 160 میلیون و سال 90 نیز 825 میلیون از اعتبارات استانی برای اجرای این پروژه اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: برای بازسازی و مقاوم‌سازی سینما بهمن که در حال حاضر به یک مجتمع آموزشی و فرهنگی تبدیل شده است در مجموع 30 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی پیشرفت فیزیکی این پروژه را از زمان آغاز تا 15 آبان ماه 90 تنها 40 درصد عنوان کرد و گفت: با تلاش عوامل و دست‌اندرکاران پروژه و حمایت‌های خوب مسئولان استان به ویژه استاندار پروژه سینما بهمن از 15 آبان ماه سال گذشته تاکنون 95 درصد پیشرفت داشته است.

سرپرست حوزه هنری استان کردستان با بیان اینکه آخرین برآورد مطالعاتی در مورد زمان اتمام و میزان اعتبار برای اجرای کامل این پروژه یک‌میلیارد و 200 میلیون تومان بود، افزود: با توجه به برخی تغییرات مانند نصب آسانسور به جای پله برقی و افزایش نرخ مصالح و تجهیزات برای اتمام پروژه 300 تا 400 میلیون اعتبار دیگر نیاز است.

مرادی خاطرنشان کرد: کار در حال حاضر به سرعت قابل توجهی به صورت شبانه‌روزی در حال انجام است و طبق برنامه‌‌ریزی‌های صورت گرفته طی چند روز آینده شاهد بهره‌برداری این مجتمع سینمایی، فرهنگی و آموزشی در سنندج خواهیم بود.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد بهره‌برداری این پروژه که یکی از بهترین سینماهای سطح کشور است موجب رضایتمندی مردم فهیم و فرهنگی استان به ویژه شهرستان سنندج شود.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول