اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

کمیسیون فرهنگی مطالبات مساجد را به جدیت پیگیری خواهد کرد

خبرگزاری فارس: نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون فرهنگی در فراکسیون مطالبات مساجد، حسینیه‌ها و اماکن دینی را به جدیت پیگیری خواهد کرد.

کمیسیون فرهنگی مطالبات مساجد را به جدیت پیگیری خواهد کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام احمد سالک در بیست و یکمین اجلاس سراسری نماز که در تالار انتظار کرمانشاه در حال برگزاری است اظهار کرد: 88 آیه در قرآن به نماز اشاره کرده است.

سالک با اشاره به محوریت‌های نماز ادامه داد: نماز محور پرهیز از گناه، یاد خدا، آسایش فرد، طهارت ظاهری و باطنی، مقابله با شیطان، مبارزه با مشرکان، تشکیل حکومت اسلامی، بنیان وحدت جامعه و حرکت عبادی و سیاسی است.

وی با بیان اینکه نماز موانع راه را برمی‌دارد گفت: نماز با هرگونه سهل‌انگاری و سستی مبارزه می‌کند و با نماز هر فرد با ملکوت اعلا انس می‌گیرد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی کم شدن ناامنی در جامعه را در سایه نماز عنوان کرد و افزود: نماز قدرت برقراری امنیت در جامعه را دارد.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در فرهنگ نهضت مسجد‌سازی گفت: آفت‌هایی که مساجد را تهدید می‌کند باید در نظر داشته باشیم و محور اصلی مساجد روحانیون هستند. باید زمینه کار برای روحانیون در مساجد را فراهم کرد تا بتوانند ارتباط خوب و موثری برای جذب جوانان داشته باشند.

وی با اشاره به برخی از قوانین مربوط به مساجد اظهار کرد: هزینه‌های مصرفی و انشعابات آب، برق و گاز برای مساجد، حسینیه‌ها و اماکن دینی باید رایگان باشد که نه تنها این قانون رعایت نشده بلکه معضلاتی هم برای مساجد به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه سازمان جنگل و مراتع کشور موظف است در پارک‌های ملی و شهری فضایی را به عنوان نمازخانه و مسجد اختصاص دهد گفت: وزارت‌خانه راه و ترابری نیز موظف به ایجاد مسجد در بین راه‌ها و جایگاه‌های عرضه سوخت است.

سالک در پایان گفت: کمیسیون فرهنگی در فراکسیون احیای این مصوبات را به جدیت پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول