اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه شورای فرهنگ عمومی قم مطرح شد

آمادگی همه نهادها برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر دهه کرامت

خبرگزاری فارس: آمادگی همه نهادها و تجمیع همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها در راستای برگزاری هر چه باشکوه‌تر دهه کرامت در یکصد و نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم مورد تاکید قرار گرفت.

آمادگی همه نهادها برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر دهه کرامت

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی و با حضور پیریایی نایب رئیس، اسماعیلی‌طبا دبیر شورا و دیگر اعضا در تالار شهید زین‌الدین استانداری قم برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مهم‌ترین رویدادها و برنامه‌های فرهنگی استان قم از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی بیان شد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به آمادگی همه نهادها و تجمیع همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها در زمینه برگزاری هر چه باشکوه‌تر دهه کرامت در استان اشاره کرد.

بر همین اساس و با توجه به نامگذاری ایام دهه کرامت برای نخستین بار در کشورمان، اقدامات و برنامه‌هایی در سطح ملی و کلان در استان قم در نظر گرفته شده است که اجرای آن با جدیت از سوی نهادها و دستگاه‌های فرهنگی استان دنبال می‌شود.

اعزام مبلغان به استان‌های سراسر کشور، چاپ کتاب «خواهر خورشید»، برگزاری حلقه‌های معرفت، غبارروبی ضریح مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، برگزاری نشست‌های تخصصی در زمینه شناخت هر چه بیشتر جایگاه کریمه اهل بیت(س) و افتتاح چندین پروژه عمرانی در این ایام از جمله برنامه‌های دهه کرامت خواهد بود.

در یکصد و نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم همچنین توصیه و پیشنهاد به شورای اسلامی شهر قم در زمینه حمایت از تبلیغات محیطی کالاهای داخلی مورد تصویب قرار گرفت و محمد عرب مشاور عالی استاندار قم به عنوان نماینده شورای فرهنگ عمومی در کمیته نامگذاری اماکن و معابر استان معرفی شد.

همچنین در این جلسه انحرافات و تحریفات سریال «الفاروق عمر» با حضور کارشناس مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری جشنواره کریمه اهل بیت(س) در دهه کرامت خاطر نشان کرد: همه مسئولان و نهادهای فرهنگی استان قم برای برگزاری پرشور و با شکوه این جشنواره درخور شأن و جایگاه دخت موسی بن جعفر(س) تلاش خواهند کرد.

سید مرتضی اسماعیلی‌طبا همچنین برگزاری نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال استان قم از 17 تا 21 شهریور ماه را مورد توجه قرار داد و گفت: این نمایشگاه با حضور 54 شرکت و مؤسسه از سراسر کشور با عرضه محصولات متنوع رایانه‌ای در عرصه‌های دینی، علمی، آموزشی و سرگرمی در مجتمع امام خمینی(ره) جنب گلزار شهدا برگزار می‌شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان قم در پایان از برنامه‌ریزی گسترده در راستای کاهش قیمت کاغذ در استان، برگزاری کنگره ملی حضرت آیت‌الله گلپایگانی(ره) در شهرهای قم و گلپایگان و چاپ پنجاه و سوم کتاب ارزشمند « مفاتیح الحیات» نوشته حضرت آیت‌الله جوادی‌آملی خبر داد.

انتهای پیام/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول