اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه:

کشتار 17 شهریور عزم مردم برای سرنگونی شاه را راسخ کرد

خبرگزاری فارس: جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: در واقع قیام مردم در 17 شهریور و کشتار مردم عزم مردم را برای نابودی رژیم راسخ کرد.

کشتار 17 شهریور عزم مردم برای سرنگونی شاه را راسخ کرد

حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای واقعه 17 شهریور اظهار کرد: 17 شهریور یکی از روزهای بزرگ انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: 17 شهریور در واقع یادآور یکی از روزهای پیروزی خون بر شمشیر در انقلاب اسلامی است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه ابراز کرد: در این روز مردم دین‌پرور تهران با تانک‌ها و مسلسل‌های دشمن با سلاح ایمان خود مقابله کردند و در این مبارزه نابرابر پیروز شدند.

وی با اشاره به اینکه رژیم شاه گمان می‌کرد هجوم به مردم بی‌دفاع می‌تواند در حرکت انقلاب اسلامی خللی وارد کند گفت: حرکت مردم در 17 شهریور فرآیند حرکت انقلاب اسلامی را سرعت بخشید و نشان داد در برابر حرکت یکپارچه مردمی هیچ قدرتی نمی‌تواند مقاومت کند.

حاجی‌صادقی با اشاره به اینکه شعار این روز پیروزی خون بر شمشیر است عنوان کرد: امام خمینی(ره) پس از این کشتار بی‌رحمانه پیامی به ملت ایران داد و این شهدا را با شهدای کربلا مقایسه کرد.

وی با بیان اینکه در 17 شهریور بعد دیگری از انقلاب برای جهان متجلی شد افزود: این بعد حضور و مشارکت همه اقشار بود که کمر رژیم پهلوی و مدافعان آن را شکست.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه خاطر نشان کرد: حضور بانوان در قیام 17 شهریور بسیار چشمگیر بود و سرآغازی برای نقش‌آفرینی آنها در روند پیروزی انقلاب اسلامی شد.

وی حضور جوانان و دانشگاهیان در این قیام را نشانه شروع مرحله جدیدی در روند مبارزه ملت ایران دانست و اضافه کرد: این کیفیت حضور بسیاری از مشکلات را برطرف کرد.

حاجی‌صادقی گفت: کشتار رژیم در 17 شهریور نه تنها انقلاب را متوقف نکرد بلکه سبب شد تنور قیام علیه رژیم پهلوی داغ‌تر شده و مردم از هر گونه احتمال اصلاح رژیم ناامید شوند.

وی بیان داشت: پس از این واقعه تمام کشور تبدیل به میدان ژاله شد و همه مردم برای حمایت از کسانی که در این روز جان خود را از دست داده بودند به پا خاستند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه عنوان داشت: شاید اگر قیام 17 شهریور پیش نمی‌آمد و مردم این گونه از دست محمدرضا پهلوی خشمگین نمی‌شدند، این رژیم در این زمان اندک ساقط نمی‌شد.

وی اظهار داشت: در واقع قیام مردم در 17 شهریور و کشتار مردم عزم مردم را برای نابودی رژیم راسخ کرد.

حاجی‌صادقی با اشاره به اینکه کشتار 17 شهریور سبب شد مردم هیچ گزینه‌ای جز نابودی رژیم پهلوی را مورد توجه قرار ندهند خاطر نشان کرد: این حادثه انگیزه و اراده مردم را برای براندازی نظام طاغوت دو چندان کرد.

وی گفت: این حادثه همچنین سبب افزایش ایمان مردم به راه انقلاب و مسیری شد که امام خمینی(ره) برای آنها تصور کرده بود.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه بیان داشت: قیام 17 شهریور با ابعادی که داشت روحیه جهادی و انقلابی را در سراسر کشور منتشر کرد.

وی کشتار مردم در روز 17 شهریور را اشتباه استراتژیک حکومت پهلوی خواند و ابراز کرد: اگر این حکومت می‌دانست که این وحشی‌گری‌ها چه عاقبتی برای او رقم خواهد زد، هیچ‌گاه این کار را انجام نمی‌داد.

حاجی‌صادقی ادامه داد: این حادثه نقطه عطفی برای افزایش خشم و اعتراض عمومی و رسوایی بیش از پیش رژیم شد و در تاریخ دوران ننگین ستم‌شاهی به عنوان جمعه سیاه و جمعه خونین برای همیشه باقی ماند.

وی با اشاره به نقش شهدای 17 شهریور در پیروزی انقلاب اسلامی بیان داشت: باید یاد و خاطره این شهدا را تا همیشه زنده نگه داشت.

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول