اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام نقویان:

خون شهدای 17 شهریور حرکت ملت را هموار کرد

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه گفت: خون شهدای 17 شهریور زمینه‌هایی را فراهم کرد تا ملت هموارتر حرکت کند.

خون شهدای 17 شهریور حرکت ملت را هموار کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام ناصر نقویان در یادواره سردار شهید حاج محمود قلیپور در مصلای امام خمینی (ره) این شهر مردم گیلان را دلاور پرور توصیف کرد و اظهار داشت: در فضایی زندگی میکنیم که مرتب روبه اضمحلال میرود و تنها خداوند در جهان ثابت و ماندگار است.
وی با اشاره به اینکه قدرت‌های سیاسی که زمانی بر اریکه قدرت تکیه میزدند در حال حاضر مانند کرکس آنها را در قفس به محاکمه میبرند، افزود: عالم مانند گنبد دوار است و امری در آن ماندگار نیست.
نقویان پر مشتریترین جلسه‌ها را مجالس دینی نامید و تصریح کرد: کسانی که قانون هستی را شناختند میدانند هر چه بر کره زمین آفریده شده است، فانی میشود.
استاد حوزه و دانشگاه اذعان داشت: کسانی که متوجه شدند دنیا عاریه است دیگر دل به آن نمیبندند و با تکیه زدن بر اریکه قدرت مغرور نمیشوند.
وی عمل انسان‌های بیتوجه به ظواهر دنیا را شکوهمند توصیف کرد و یادآور شد: قرآن میفرماید که همه چیز از بین رفتنی است اما جمال خداوند باقی میماند.
نقویان دنیا را مزرعه آخرت خواند و متذکر شد: اگر کسی اسرار عالم را بفهمد و پرده‌های مقابل چشمانش کنار زده شود، متوجه میشود انسان باید به طرف خداوند حرکت کند.
استاد حوزه و دانشگاه تمام کارهای ائمه (ع) را برای خداوند دانست و خاطرنشان کرد: بالا بردن بصیرت و آگاهی جامعه از خواسته‌های مقام معظم رهبری است.
وی با اشاره به اینکه شهدا عاقبت کار را میدانستند، بیان داشت: رزمندگان از شهادت، جانبازی و اسارت اطلاع داشتند اما به تکلیف خود عمل کردند و به جبهه‌ها رفتند.
نقویان به نحوه رفتار آمریکاییها با مردم عراق و افغانستان اشاره کرد و افزود: شهدا از جان خود گذشتند تا کشور پایدار بماند.
استاد حوزه و دانشگاه با تاکید براینکه فرزندان شهدا باید به خود ببالند، اظهار داشت: رزمندگان دوران دفاع مقدس در حال حاضر در عرصه‌های علمی، اقتصادی و ... میدرخشند.
وی فرزندان شهدا، جانبازان و آزادگان را موجب افتخار جامعه دانست و تصریح کرد: شهدا آرمان ملت هستند و اگر این خون‌ها نبود امروز نامی از ایران باقی نمیماند.
نقویان تحریم‌ها علیه ایران را نشان دهنده هراس دشمنان از ملت ذکر کرد و گفت: جوانان متعهد و متدین در مقابل دشمن ایستاده‌اند و آنها از این جوانان هراس دارند.
استاد و حوزه دانشگاه با گرامیداشت 17 شهریور یادآور شد:  خون شهدای 17 شهریور زمینه‌هایی را فراهم کرد تا ملت هموارتر حرکت کند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول