اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم:

6 درصد تعاونی‌های قم توسط بانوان تشکیل شده است

خبرگزاری فارس: معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم گفت: حدود شش درصد تعاونی‌های قم صرفا توسط بانوان تشکیل شده و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

6 درصد تعاونی‌های قم توسط بانوان تشکیل شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حسین خادمی عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته تعاون اظهار کرد: 108 تعاونی در قم برای مسکن مهر تشکیل شده‌اند اما 270 تعاونی در سطح استان در قالب طرح‌های مسکن مهر فعالیت می‌کنند.

وی افزود: فعالیت‌های مسکن مهر از مراحل ابتدایی تا انتها بر دوش تعاونی‌ها و ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده است.

معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم در خصوص ارائه تسهیلات بانکی گفت: در بحث تعاونی‌های برتر، دو شاخص عمده در نظر گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: تعاونی‌های مختلف شاخص‌های خاصی برای شناسایی دارند اما ویژگی‌هایی چون پرداخت حق آموزش و ترویج، میزان سرمایه‌گذاری، صادرات، تولیدات، سطح تحصیلات مدیران، دوره‌های آموزشی، گواهینامه‌های اخذ شده و مواردی از این دست به عنوان خصوصیات عمومی ارزیابی تعاون‌ها در نظر گرفته می‌شود.

خادمی با بیان اینکه تعاونی‌های برتر استان قم در همایش 19 شهریور ماه تجلیل خواهند شد عنوان داشت: تعاونی‌های دانش‌بنیان، کشاورزی، مسکن، معدن و سایر تعاونی‌ها در قالب گرایش و نوع فعالیتی که دارند مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم خاطر نشان کرد: حدود شش درصد تعاونی‌های قم صرفا توسط بانوان تشکیل شده و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد ضمن اینکه تسهیلات یارانه‌دار نیز به تعاونی‌های بانوان ارائه می‌شود.

وی با اشاره به تعاونی‌های نوع جدید گفت: این تعاونی‌ها از سال 87 مطرح شدند تا بخش تعاون در کشور توسعه یابد که نمونه بارز آن تعاونی‌های مربوط به سهام عدالت هستند.

خادمی افزود: دولت در قالب تسهیلات ارزان قیمت سهم آورده اعضا را در این نوع تعاونی‌ها مورد حمایت قرار می‌دهد ضمن اینکه بر اساس قانون مصوب مجلس، شرکت‌های تعاونی توسعه عمران شهرستان نیز تاسیس خواهند شد و هدف از این کار نیز اجرای پروژه‌هایی است که امکان واگذاری آن به شرکت‌های خصوصی وجود ندارد و حداقل نیم درصد از جمعیت هر شهرستان باید در آن شرکت عضویت داشته باشند.

معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با بیان اینکه واگذاری‌ها به شرکت‌های تعاونی توسعه عمران شهرستان‌ها بدون تشریفات صورت می‌گیرد گفت: برای تاسیس این شرکت در شهرستان قم نیز تلاش‌هایی صورت گرفته و امیدواریم به زودی شاهد تاسیس آن در قم باشیم.

وی با اشاره به تعاونی‌های دانش‌بنیان ابراز کرد: هدف از تشکیل چنین شرکت‌ها و تعاونی‌هایی، تبدیل علم به ثروت و در واقع تجاری‌سازی علوم است.

خادمی با بیان اینکه اولویت دولت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است گفت: برای تشکیل چنین تعاونی‌هایی اطلاع‌رسانی صحیح و کامل ضروری بوده و رسانه‌ها باید این مسئله را به خوبی برای مردم تبیین کنند.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول