اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای عالی نظام پرستاری:

دستگاه‌های اجرایی باید برای ورزش کارکنان هزینه کنند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای عالی نظام پرستاری تاکید کرد، تمامی دستگاه‌های اجرایی از جمله دانشگاه‌های علوم پزشکی به موجب قانون بودجه، باید یک درصد از اعتبارات خود را صرف امور رفاهی کارکنان از جمله ورزش کنند.

دستگاه‌های اجرایی باید برای ورزش کارکنان هزینه کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سید یعقوب جعفری در آیین اختتامیه ششمین جشنواره فرهنگی و ورزشی پرستاران در شیروان گفت: مسئولان دانشگاه‌ها باید برای فراهم کردن زمینه ورزش برای کادر بهداشتی و درمانی اهتمام ورزند.

وی اظهار کرد: پرستاران در محیط‌های مختلف درمانی با استرس و فرسودگی روح و روان رو به رو هستند اما ورزش می‌تواند نشاط و شادابی را به پرستاران برگرداند.

به گفته جعفری با توجه به فشار کاری بالای حرفه پرستاری و برای کاهش فرسودگی ناشی از سختی کار و نیز کاهش خطاهای شغلی، پرستاران نیازمند سلامت جسمی و نشاط روحی هستند.

وی ادامه داد: سازمان نظام پرستاری که همواره در پی ارتقای بهره‌وری نیروهای پرستاری است با هدف تقویت روحیه نشاط فردی و جمعی و ارتقای سطح سلامت جسمی و معنوی پرستاران از شش سال پیش هر ساله به برگزاری این جشنواره ورزشی اقدام کرده است، البته نباید از تأثیر‌های فرهنگی این جشنواره بر پرستاران نیز غافل شد.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری گفت: علاوه بر این جشنواره، هیئت مدیره‌های نظام پرستاری سراسر کشور در فرصت‌های مناسب برنامه‌های ورزشی گوناگون نظیر کوهنوردی را برای نیروهای پرستاری تدارک می‌بینند تا کسالت و خستگی کاری این عزیزان را برطرف کنند.

جعفری با اشاره به تشکیل کمیته‌ای متشکل از روسای هیئت‌های اجرایی این جشنواره در سنوات گذشته که میزبان این جشنواره فرهنگی ورزشی بوده‌اند بیان داشت: با تشکیل این کمیته از تجارب این افراد برای برنامه‌ریزی در ابعاد مختلف جشنواره‌های سال‌های آینده بهره گرفته خواهد شد.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری همچنین از هیئت مدیره‌های نظام پرستاری سراسر کشور که زمینه حضور پرستاران را در این جشنواره فرهنگی ورزشی فراهم کردند تشکر و قدردانی کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی نیز در این مراسم گفت: پرستاری شریف‌ترین شغل‌ها در جامعه اسلامی است و شاغلان این حرفه سخت با مشکلات و سختی‌های زیادی مواجه هستند.

محمدرضا مجدی، همچنین در مورد توسعه فرهنگ ورزش در دستگاه‌های مختلف کشور گفت: بنا بر مصوبه مجلس تا یک درصد از  بودجه دستگاه‌های کشور به امر ورزش اختصاص داده شده است تا به امر ورزش در کشور و به خصوص در میان پرستاران اهتمام بیشتری شود و از دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌خواهیم این اعتبار را به امر ورزش اختصاص دهند.

وی افزود: ورزش به نشاط و شادابی در بین کادر بهداشتی و درمانی کمک می‌کند به همین علت ما هم در دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی طرح‌هایی در این زمینه در دست اقدام داریم.

آیین اختتامیه ششمین جشنواره فرهنگی ورزشی پرستاران کشور در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی شیروان برگزار شد.

در این مراسم، رئیس شورای عالی نظام پرستاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی، مدیر کل ورزش و جوانان خراسان‌شمالی و جمعی از مسئولان استانی و پرستاران شرکت کننده در این جشنواره حضور داشتند.

به گزارش فارس در این مراسم به رتبه‌های برتر جشنواره لوح تقدیر و جوایزی اهدا شد.

کاپ اخلاق این جشنواره نیز به شیروان رسید.

انتهای پیام/ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول