اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی استان قم:

خون شهدای 17 شهریور نهال انقلاب را آبیاری کرد

خبرگزاری فارس: قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی استان قم گفت: شهدای 17 شهریور با خون خود نهال انقلاب را آبیاری کردند.

خون شهدای 17 شهریور نهال انقلاب را آبیاری کرد

حجت‌الاسلام محمدحسن ذاکری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن گرامیداشت سالروز قیام 17 شهریور اظهار کرد: یکی از حوادث تلخ تاریخ انقلاب که هیچ‌گاه از حافظه ملت ایران حذف نخواهد شد، کشتار مردم تهران در 17 شهریور است.

وی ادامه داد: مردم مسلمان ایران که با هدایت امام خمینی(ره) بیدار شده و غیرت دینی در خونشان به جوش آمده بود، در روز 17 شهریور به خیابان‌ها آمدند و کوبنده‌ترین شعارها را علیه رژیم پهلوی سر دادند که این شعارها از سوی رژیم تحمل نشد و موجب شد آتش به سوی مردم گشوده شود.

قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی استان قم با اشاره به تلخ بودن حادثه 17 شهریور برای مردم ایران ابراز کرد: با وجود این تلخی این روز نقطه عطفی در تاریخ ملت ایران محسوب می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: خون شهدای 17 شهریور درخت انقلاب را آبیاری کرد و موجب تسریع در حرکت مردم به سوی تشکیل نظام اسلامی شد.

ذاکری عنوان داشت: مبارزه و ایستادگی مردم در برابر رژیم پهلوی در 17 شهریور و مقاومت در برابر فشارهای این رژیم در 22 بهمن ثمر داد.

وی با اشاره به اینکه کشتار 17 شهریور به دستور مستقیم محمدرضا پهلوی بود افزود: پهلوی دوم گمان می‌کرد با این کشتار می‌تواند مردم را از ادامه مسیر بازداشته و فضای خفقان در کشور به وجود بیاورد.

قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی استان قم اظهار کرد: حکمرانان آن زمان می‌خواستند مردم را بترسانند تا دست از مطالبه حق خود بردارند اما مردم پس از قیام 17 شهریور در ادامه مسیر انقلاب مصمم‌تر شدند.

وی خاطر نشان کرد: مردم در این روز به صحنه آمدند و با فداکاری و ایثار راه پیروزی را برای خود هموار کردند.

ذاکری گفت: قیام 17 شهریور پس از تلاش‌های رژیم پهلوی برای سرد کردن آتش انقلاب در میان مردم با اقداماتی مانند تبعید امام خمینی(ره)، خون تازه‌ای به رگ‌های نهضت وارد کرد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول