اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خوی:

اجلاس جنبش عدم تعهد عظمت ایران را به نمایش گذاشت

خبرگزاری فارس: امام جمعه خوی گفت: اجلاس جنبش عدم تعهد در ایران عظمت کشورمان را در عرصه جهانی به نمایش گذاشت.

اجلاس جنبش عدم تعهد عظمت ایران را به نمایش گذاشت

به گزارش خبرگزاری فارس از خوی، حجت‌الاسلام سیدرضی موسوی‌شکوری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت:  اجلاس بزرگ نم که با همت بلند مسئولان نظام جمهوری اسلامی در شرایط ویژه سیاسی حاکم بر منطقه و جهان و با وجود کارشکنی‌های استکبار جهانی به ویژه آمریکا و اسرائیل با قدرت و ابهت تمام و با حضور 120 کشور عضو برگزار شد در واقع عظمت نظام جمهوری اسلامی و ملت متعهد ایران و انسجام حاکم بر ارکان نظام و جایگاه ویژه ایران اسلامی در منطقه را به نمایش گذاشت.

عضو شورای حوزه‌های علمیه استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز سال تحصیلی طلاب استان افزود: از امسال سه مدرسه علمیه نمازی، الزهرا(خواهران) و علمیه امام خمینی در خوی فعال می‌شود.

وی ادامه داد: در این سه مدرسه علمیه 500 طلبه برادر و خواهر از پایه یک تا 10 مشغول به تحصیل هستند.

موسوی‌شکوری اظهار داشت: بر اساس تلاش‌هایی که در این زمینه صورت گرفته حوزه علمیه خوی در حال تبدیل شدن به یک قطب علمی در منطقه است.

وی از مردم در خواست کرد برای تکمیل فازهای دوم و سوم حوزه جدید همچنان کمک و یاری کنند.

امام جمعه خوی با توصیه مردم به رعایت کردن تقوای الهی در زمینه موضوع غیبت گفت: در روایات متعدد تأیید کردن اخبار بدون پشتوانه علمی از جمله زمینه‌ها و انگیزه‌های غیبت شمرده شده است و خداوند در قرآن می‌فرماید از آنچه به آن علم نداری پیروی مکن چرا که گوش و چشم و دل همه مورد سئوال قرار خواهند گرفت.

به گفته موسوی‌شکوری تجربه نشان داده تکیه بر اطلاعات و اخبار غیرعلمی موجب پایمال شدن حقوق دیگران، به خطر افتادن آبروی اشخاص، دلسردی خدمتگزاران، رونق بازار شایعات، رواج بدبینی در جامعه و از میان رفتن استقلال فکر و اندیشه می‌شود.

مسئول حوزه علمیه خوی در ادامه با تسلیت روز شهادت امام‌صادق(ع) گفت: انجام مناظرات متعدد علمی با پیروان، ادیان و مذاهب، مقابله با ستمگری‌های حکام جور اموی و عباسی، حمایت از قیام زیدبن علی و پایه‌گذاری حوزه علمیه شیعه در راستای گسترش فرهنگ اهل بیت و تربیت شاگردان برجسته در علوم مختلف از جمله میراث‌های ماندگار امام صادق(ع) است.

انتهای پیام/و20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول