اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کرمان:

دشمن به موفقیت اجلاس غیرمتعهدها اعتراف کرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه کرمان گفت: اجلاس غیرمتعهدها بر خلاف تلاش دشمنان با حضور دبیرکل سازمان ملل و حضور افراد شاخص در ایران برگزار شد و دشمنان به موفقیت این اجلاس اعتراف کردند.

دشمن به موفقیت اجلاس غیرمتعهدها اعتراف کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، آیت‌الله سید یحیی جعفری ظهر امروز در جمع نمازگزاران با توصیه خود و همگان به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: مردم با ایمان افرادی هستند که در هنگام تلاوت آیات قرآن بر ایمان آن‌ها افزوده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه افراد با ایمان در کارها و زندگی خود بر خدا توکل می‌کنند، افزود: خدا درباره این افراد می‌فرماید "انسان‌های با ایمان از آن چه به آن‌ها روزی کرده‌ایم در راه ما انفاق می‌کنند".

جعفری احساس مسئولیت، ارتباط با خدا و پیوند با خلق خدا را از دیگر ویژگی‌های افراد با ایمان برشمرد و ابراز داشت: اقامه نماز بهترین راه ارتباط با خدا است.

وی تصریح کرد: فواید اعمال و عبادات انسان به خودش برمی‌گردد و در روز قیامت از این اعمال صالح بهره‌مند می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان خاطر نشان کرد: دین اسلام آمده است تا ما را به سعادت کامل در دنیا و آخرت برساند.

جعفری ابراز داشت: روز 17 شهریور یادآور قیام مردم علیه رژیم شاه است که در این روز افراد بسیاری به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به اینکه برای پیروزی انقلاب اسلامی افراد بسیاری تمام هستی خود را نثار کردند، افزود: اگر مردم ما اهل شهادت، گذشت و ایثار نبودند، هنوز رژیم پهلوی بر این مملکت حاکم بود.

جعفری عنوان کرد: مقام معظم رهبری و مراجع تقلید همواره بر تکریم خانواده معظم شهدا تأکید دارند و در استان کرمان این امر محقق شده است.

وی ابراز داشت: سردار محمدرضا حسنی‌سعدی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران جانباز، آزاده و برادر دو شهید بزرگوار است و به همین علت خانواده معزز شهدا را به خوبی درک می‌کند.

جعفری با بیان اینکه ما هرچه داریم از برکت خون شهدا است، گفت: ما باید روحیه شهادت‌طلبی را به نوجوانان و جوانان منتقل کنیم و ائمه جماعت در این زمینه نقش مهمی برعهده دارند.

خطیب جمعه کرمان با اشاره به 19 شهریور ماه سالروز ارتحال آیت‌الله طالقانی بیان داشت: این عالم جلیل‌القدر نخستین امام جمعه تهران در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بودند.

جعفری از آیت‌الله طالقانی به عنوان مجاهد در راه خدا و فردی مخلص نام برد و افزود: این عالم بزرگوار بیشتر عمر خود را در زندان‌های رژیم طاغوت سپری کرد و امام خمینی (ره) لقب ابوذر زمان را به وی دادند.

وی با اشاره به برگزاری اجلاس غیر متعهدها در ایران تصریح کرد: چهار نفر از رهبران جهان در 60 سال قبل این جنبش را پایه‌ریزی کردند، زیرا در آن زمان دولت‌ها در اردوگاه‌های غرب و یا شرق حضور داشتند.

جعفری اذعان داشت: جنبش غیر متعهدها تشکیل شد تا دولت‌ها به مستکبران وابستگی نداشته باشند.

امام جمعه کرمان بیان داشت: امریکا و رژیم صهیونیستی تلاش بسیاری برای برگزار نشدن جنبش مذکور در ایران و یا کمرنگ شدن آن انجام دادند.

جعفری اذعان داشت: اجلاس غیر متعهدها بر خلاف تلاش دشمنان با حضور دبیرکل سازمان ملل و حضور افراد شاخص در ایران برگزار شد و بر اساس گفته دشمنان این اجلاس یکی از اجلاس‌های موفق بود.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری سخنرانی جامع، مفید و سودمندی را در این اجلاس ارائه کردند و در حالی که در دیگر اجلاس‌ها هیچ فردی جرات نمی‌کرد که امریکا و رژیم صهیونیستی را جنایت‌کار و یا مستکبر خطاب کند، ایشان این سخن را بیان کردند.

جعفری ابراز داشت: نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی اعلام کرد که ما باید حقایق را بپذیریم زیرا زمانی که رهبر ایران علیه رژیم صهیونیستی و امریکا صحبت کرد هیچ کس اعتراض نکرد و از مجلس بیرون نرفت.

وی افزود: رسانه‌های دشمنان در قبل از برگزاری اجلاس غیر متعهدها در ایران جوسازی‌های منفی را انجام دادند، اما بعد از این اجلاس لحن رسانه‌ها هم تغییر کرد.

جعفری خاطرنشان کرد: اگر با عقل و خرد حرکت کنیم و با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی از مستکبران نترسیم در مسیر خود موفق می‌شویم.

وی با اشاره به تهدید دشمنان برای حمله نظامی به ایران عنوان کرد: مسئولان نظام جمهوری اسلامی باید به این نکته توجه داشته باشند که اگر این اتفاق روی داد، چنان جوابی به متجاوزان بدهند که تا ابد یادشان بماند و به هیچ کشوری تجاوز نکنند.

جعفری ابراز داشت: دشمنان تبلیغ می‌کردند که ایران منزوی است، اما برگزاری اجلاس موفق غیر متعهدها نشان داد که آن‌ها منزوی هستند.

انتهای پیام/ی10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول