اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اداره استاندارد همدان:

کیفیت آب چشمه‌های جاده گنجنامه ـ تویسرکان تأیید شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی همدان گفت: آب چشمه‌های واقع در جاده گنجنامه ـ تویسرکان در آزمایشگاه صنایع شیمیایی و آزمایشگاه میکروبی اداره کل استاندارد همدان مورد آزمایش قرار گرفت و از نظر سلامتی تأیید شد.

کیفیت آب چشمه‌های جاده گنجنامه ـ تویسرکان تأیید شد

فرهاد تیموری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: آب چشمه‌های واقع در جاده گنجنامه ـ تویسرکان در آزمایشگاه صنایع شیمیایی و آزمایشگاه میکروبی اداره کل استاندارد استان همدان مورد آزمایش و آنالیز و از نظر سلامتی مورد تایید قرار گرفت.

وی ادامه داد: بنا به بکر بودن این چشمه‌ها به لحاظ قرار گرفتن در میان کوهساران و چشم‌انداز بی‌نظیر آن منطقه، همچنین اعتقاد ساکنین محلی که معتقدند این آب بسیار گوارا و در عملکرد دستگاه گوارش بسیار مطلوب است برای اطمینان از این امر آب این چشمه‌ها نمونه‌گیری و مورد آزمایش قرار داده شد.

مدیرکل اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی استان همدان با بیان اینکه هر روزه شهروندان و گردشگران زیادی به این منطقه مراجعه کرده و بخشی از آب شرب خود را از این چشمه‌ها تأمین می‌کنند، اظهار داشت: با توجه به اقبال بالای مردم به استفاده از این آب به دلیل اطمینان از سلامت آب این چشمه‌ها این آب مطابق با استانداردهای ملی مربوطه نمونه‌برداری شد و در آزمایشگاه صنایع شیمیایی و آزمایشگاه میکروبی اداره کل استاندارد استان همدان مورد آزمایش و آنالیز قرار گرفت.

وی با بیان اینکه آب این چشمه‌ها در پنج خروجی مختلف واقع در جاده گنجنامه ـ تویسرکان شماره‌گذاری و مورد نمونه‌برداری و آنالیز قرار گرفت، افزود: مطابق با نتایج آزمایشات انجام شده در این اداره کل میزان املاح معدنی موجود در آب این چشمه‌ها در حدود مجاز تعریف شده در استانداردهای ملی آب است و همین امر دلیل گوارایی و کیفیت مطلوب آب این چشمه‌ها است.

تیموری ادامه داد: همچنین بررسی نتایج آزمون باکتری‌های کلیفرم نیز نشان می‌دهد که آب این چشمه‌ها فاقد باکتری‌های بیماری‌زایی است که به عنوان شاخص آلودگی آب مطرح هستند.

وی ابراز داشت: لازم به ذکر است که این نمونه‌برداری در اواخر مرداد ماه سال جاری انجام شده و از نظر علمی یک نمونه لحظه‏ای تنها نمایانگر شرایط و وضعیت موجود در محل و زمان نمونه‌برداری است.

مدیرکل اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی استان همدان ابراز داشت: البته این امید وجود دارد که با حفظ شرایط موجود این آب در فصول مختلف سال همچنان عاری از آلودگی‌های شیمیایی و میکروبی باشد و بتواند برای شهروندان و گردشگران منطقه مورد استفاده قرار گیرد.

جاده گنجنامه ـ تویسرکان یک جاده کوهستانی است که در بخش جنوب غربی همدان واقع شده است.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول