اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

25 شهریور ماه جاری

فرهنگسرای نیاوران نمایشگر فرهنگ چهارمحال و بختیاری می‎شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از برگزاری هفته فرهنگ و هنر این استان همزمان با 25 شهریور به مدت یک هفته در فرهنگسرای نیاوران تهران خبر داد.

فرهنگسرای نیاوران نمایشگر فرهنگ چهارمحال و بختیاری می‎شود

حسین گنجی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: چهارمحال و بختیاری دارای فرهنگ و هنر غنی و اصیلی است که آن‌گونه که شایسته است به مردم کشور معرفی نشده است.

وی افزود: بسیاری از دستاوردهای هنری ممتاز این استان به لحاظ شرایط بومی و منطقه‌ای مهجور مانده این در حالی است که باید این دستاوردها و قابلیت‌ها را از راه‌های مختلف به مردم کشور بشناسانیم.

گنجی در ادامه از افتتاح هفته فرهنگ و هنر این استان همزمان با 25 شهریور در فرهنگسرای نیاوران خبر داد و گفت: این هفته فرصت بسیار مناسبی است تا در آن به معرفی دستاوردهای فرهنگی و هنری این استان پرداخته شود و قابلیت‌ها و استعدادهای بی‌شمار آن را به مردم معرفی کرد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین این هفته، فرصت بازآفرینی توانمندی‌ها و قابلیت‌های هنری فراموش شده این استان است چراکه برخی از این هنرها مانند قالی‌بافی، قفل‌سازی، گیوه‌بافی و نمدمالی با کم شدن کاربرد آن‌ها در سبک زندگی جدید به دست فراموشی سپرده شده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از برگزاری نشست‌های تخصصی در حاشیه برگزاری هفته هنر این استان خبر داد و گفت: در این نشست‌های تخصصی مقاله‌هایی با عنوان‌های هنرهای بومی محلی در راستای دفاع از احیای هنرهای بومی این استان از سوی برترین پژوهندگان این حوزه ارائه می‌شود.

گنجی افزود: تلاش می‌شود تا با ایجاد فضایی بانشاط و شاداب بستری را فراهم کرد تا در آن هنرمندان استان توانمندی‌های خود را در این نمایشگاه و کارگاه‌هایی که در حاشیه آن برگزار می‎شود به منصه ظهور برسانند.

وی در ادامه از تشکیل 15 کمیته برگزاری هفته هنر این استان خبر داد و گفت: هر کدام از این کمیته‌های 15 گانه با دید تخصصی به حیطه‌های تعریف شده، برنامه‌های موظف را پیش‌بینی و مطابق با آن عمل می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: هفته فرهنگ و هنر این استان از 25 تا 31 شهریور ماه در فرهنگسرای نیاوران در دو بخش نمایشگاهی و تخصصی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول