اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو خبر داد

ورود فناوری نانو به 8 صنعت در کشور

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ورود و رسوخ فناوری نانو در هشت صنعت کشور از جمله صنعت خودروسازی خبر داد.

ورود فناوری نانو به 8 صنعت در کشور

سعید سرکار در حاشیه برگزاری چهارمین کنگره بین‌المللی فناوری نانو در دانشگاه کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: با ورود فناوری نانو در صنایع به زودی شاهد اثرات درخشان این اتفاق بزرگ علمی در زندگی مردم هستیم.

وی با اشاره به فعالیت بیش از 200 شرکت دانش‌بنیان در حوزه فناوری نانو افزود: بیش از 130 محصول توسط این شرکت‌ها وارد بازار شده که برخی از آنها به صادرات هم رسیده است.

دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، انرژی، سلامت و آب و محیط زیست را اولویت‌های ستاد نانو  دانست و گفت: توسعه نانو در حوزه انرژی و ورود نانو به این حوزه با توجه به این مطلب است که ایران از کشورهای قوی دنیا در حوزه نفت و گاز می‌باشد.

وی توسعه نانو در حوزه سلامت و بهداشت به ویژه در پیشگیری، تشخیص زودرس و درمان بیماری‌ها را تشریح کرد و گفت: توسعه فناوری نانو در آب و محیط زیست  نیز به ویژه در حوزه فیلتراسیون آب است.

وی در ادامه با تأکید بر طراحی طیفی از برنامه‌های ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در توسعه علم و تبدیل علم به تکنولوژی افزود: این برنامه‌ها موجبات توسعه تکنولوژی در کشور و در نهایت رسوخ این تکنولوژی به صنایع موجود و ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان را فراهم می‌کند.

به گفته وی، شرکت‌های دانش‌بنیان مبتنی بر این تکنولوژی‌ها موجب تولید محصولات دانش‌بنیان و نیز ورود این محصولات به بازار و تولید ثروت می‌شود.

سرکار، برنامه‌های ترویجی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو را از دیگر برنامه‌های این ستاد ذکر کرد و گفت: ایجاد زیرساخت‌های لازم برای توسعه علمی که بخشی از آن تجهیزات شاخه آزمایشگاهی مورد نیاز، ایجاد شبکه آزمایشگاهی و امکانات آن می‌باشد بخشی از این برنامه‌ها است.

وی ایجاد زیرساخت‌های لازم برای انجام فعالیت‌های علمی و پژوهشی از طریق این ستاد را یادآور شد و گفت: حمایت ویژه ستاد از فعالیت‌های علمی و پژوهشی اساتید،دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا در قالب پایان‌نامه‌ها بخش دیگری از این برنامه‌ها است.

به گفته وی، رتبه‌بندی دانشگاه‌ها مبتنی بر فعالیت‌های علم و تکنولوژیک و دستاوردهای آنها از دیگر اقدامات حمایتی و تشویقی این ستاد ویژه توسعه فناوری نانو برای دانشگاه‌ها است.

دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تشکیل شبکۀ متخصصان در یک حوزه تخصصی به منظور تدوین برنامه‌های هدفمند در تولید محصول مورد نیاز را خاطرنشان کرد و گفت: متخصصان با این برنامه‌ها سعی می‌کنند تا فعالیت‌های علمی خود را تبدیل به تکنولوژی و تولید محصول کنند.

سرکار در پایان برگزاری کنگره‌های علمی نانو در سطح اساتید و دانشجویان را از دیگر برنامه‌های ستاد نانو عنوان و خاطرنشان کرد: با برگزاری این کنگره‌ها علاوه بر فرصت عرضه دستاوردهای علمی اساتید توانمندی‌های آنها نیز شناسایی و تعاملات و ارتباطات هر چه بیشترشان با هم فراهم می‌شود.

وی افزود: پیدایش فرصت بحث و تبادل نظر بین متخصصان در راستای یافته‌های جدید، هم‌افزایی آنها در انجام فعالیت‌های علمی منجر به تکنولوژی و تولید محصول و ثروت از دیگر مزایای برگزاری این کنگره‌ها است.

سعید سرکار برای شرکت در چهارمین کنگره بین‌المللی فناوری نانو، در دانشگاه کاشان به این شهرستان سفر کرد.

برگزاری این کنگره بین‌المللی با همکاری ستاد نانو فناوری ایران و دانشگاه کاشان، تا 20 شهریور ماه در دانشگاه کاشان ادامه دارد. 

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول