اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خواننده اصفهانی در انتقاد از برنامه زنده‌رود

دوربین زنده‌رود تنها بر سیمای ستاره‎های پایتخت زوم شده است

خبرگزاری فارس: یک خواننده اصفهان گفت: دوربین زنده‌رود تنها بر سیمای ستاره‎های پایتخت زوم شده است و زمانی که هنرمندان اصفهانی در حسرت دیده شدن هستند، هنرمندان پایتخت‌نشین بر صندلی‎های زنده‌رود تکیه می‎زنند.

دوربین زنده‌رود تنها بر سیمای ستاره‎های پایتخت زوم شده است

حسین بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: به موسیقی‌دانان و فعالان عرصه هنر در پایتخت بیشتر اهمیت داده می‎شود به نوعی که فضای تهیه و پخش موسیقی و آلبوم‎های موسیقی به صورت انحصاری در دست پایتخت‌نشین‌ها قرار دارد.

وی در مورد فضای موسیقی کشور افزود: با این وجود که فضای موسیقی اصفهان نسبت به سال‎های اخیر بهتر شده است، اما باز هم نمی‎توان گفت فضای موسیقی اصفهان فضای خوبی دارد، زیرا فضای موسیقی اصفهان بیشتر موسیقی سنتی را می‎پذیرد و صدا و سیما نیز به پخش موسیقی سنتی اکتفا می‎کند.

خواننده اصفهانی اضافه کرد: با وجود اینکه استعدادهای زیادی در زمینه موسیقی در شهرستان‎ها به ویژه اصفهان وجود دارد، اما فضای موسیقی کشور بیشتر به دست هنرمندان پایتخت‌نشین اداره می‎شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه فضای موسیقی کشور بیشتر به دست پایتخت‌نشین‌ها هدایت می‎شود، بیان کرد: صدا و سیمای اصفهان برای معرفی هنرمندان اصفهانی به خود زحمت نمی‎دهد، به همین دلیل این هنرمندان ناشناخته باقی می‎مانند و سهمی در موسیقی کشور به دست نمی‎آورند.

بابایی در ادامه برنامه زنده رود را مؤثرترین برنامه در معرفی هنرمندان اصفهانی در سطح کشور دانست و گفت: برنامه تلویزیونی زنده‌رود که در سراسر کشور بیننده داشته و محبوب است، تنها به دعوت از ستاره‎های پایتخت اکتفا می‎کند و اگر هنرمندان اصفهانی بخواهند در این برنامه حضور داشته باشند باید پول بپردازند.

وی در انتقاد از بی‎مهری برنامه زنده‌رود ادامه داد: زمانی که هنرمندان اصفهانی در حسرت دیده شدن هستند، هنرمندان پایتخت بر صندلی‎های زنده‌رود تکیه می‎زنند.

این خواننده اصفهانی با بیان اینکه اصفهان هنرمندان زیادی را با کارهای پرمحتوا و قوی در خود پرورانده است، گفت: اصفهان بهترین امکانات و استودیوهای موسیقی را دارد، اما با بی‎توجهی و بی‎مهری که نسبت به هنرمندان به ویژه هنرمندان در زمینه موسیقی می‎شود، آنها باید مسافت طولانی را طی کنند و فعالیت‎های خود را در پایتخت به ثمر برسانند.

وی تصریح کرد: اداره فرهنگ و ارشاد برای تأیید و صدور مجوز آلبوم‎های موسیقی، تنها استودیوهای پایتخت را مورد تأیید می‎داند و آلبوم‎هایی که در استودیوهای شهرستان‎ها ضبط شده‎اند را بدون هیچ بررسی ضعیف می‎دانند.

بابایی تصریح کرد: همه این بی‎توجهی‎ها به این دلیل است که رسانه‎های اصفهان، در جهت معرفی هنرمندان تلاشی نمی‎کنند، در صورتی که هنرمندان پایتخت از جانب رسانه‎های و شبکه‎های ماهواره ای ایران حمایت می‎شوند. 

وی با اشاره به اینکه، استعدادهای فراوانی در اصفهان وجود دارد اما اصفهان همیشه در معرفی و حمایت از هنرمندانش ضعیف عمل می‎کند، گفت: بسیاری از خواننده‎های مطرح در کشور حتی توانایی اجرای زنده را ندارند، اما به علت پرداخت هزینه‎های سنگین توانستند خود را تبدیل به ستاره کنند و اکنون با پشتوانه‎ای که به دست آورده‌اند به راحتی برای آلبوم‎های هر چند بی‎محتوای خود مجوز دریافت کنند و دیده می‎شود که این خوانندگان به راحتی در تلویزیون و رادیو دعوت شده و با آنها به عنوان کارشناسان موسیقی صحبت می‎شود و صدای آنها نیز از شبکه‎های ملی پخش می‎شود.

این ترانه‌سرا و خواننده رادیو و صدا و سیمای اصفهان را در پخش موسیقی و معرفی هنرمندان به سیستم داس کامپیوتر تشبیه کرد و ادامه داد: صدا و سیمای اصفهان به پخش آثاری از فعالان عرصه موسیقی سنتی هم‌چون افتخاری، سراج و غیره بسنده می‎کند و برنامه‎های سیمای اصفهان هم تنها به پخش سریال‌های قدیمی هم‌چون جومونگ و پخش چند برنامه میزگردهای پزشکی و تغذیه اکتفا کرده است.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول