اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز تاکید کرد

ضرورت رعایت ایمنی برق در آواربرداری مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت توزیع برق تبریز گفت: نکات ایمنی برق باید در آواربرداری مناطق زلزله‌زده استان و چادرهای اسکان موقت رعایت شود.

ضرورت رعایت ایمنی برق در آواربرداری مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره برق تبریز، علی‌اکبر برقی‌مقدم افزود: اکیپ‌های برق تبریز برای ایمن‌سازی 25 روستای آسیب‌دیده اطراف تبریز با توزیع بروشورهای متعدد نسبت به آگاه‌سازی رانندگان ماشین‌آلات آواربرداری و ساکنان چادرهای اسکان موقت اقدام کردند.

وی، رعایت نکردن حریم شبکه‌های برق را از مهم‌ترین دلایل بروز حادثه در چنین مواردی عنوان و تشریح کرد: تلنبار کردن آوار در زیر شبکه فشار متوسط 20 کیلو ولت فاصله این شبکه‌ها را با خودروها کاهش می‌دهد که این کار بسیار پرخطر بوده و می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری به رانندگان وارد سازد.

برقی‌مقدم، کاهش آسیب به شبکه‌های فشار ضعیف را در هنگام آواربرداری از مهم‌ترین چالش‌های پیش‌رو ارزیابی کرد و ادامه داد: خاکبرداری اطراف تیرهای برق باید با احتیاط صورت گیرد که موجب افتادن تیرها نشود زیرا این امر از مواردی است که رانندگان باید رعایت کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تبریز در ادامه از آموزش مصرف صحیح انرژی برق در چادرهای امدادی خبر داد و افزود: شرکت برق تبریز پس از برق‌رسانی به چادرها و رفع خطرات احتمالی در مناطق زلزله‌زده، هم‌اکنون آموزش‌های لازم را به افراد ساکن در چادرها برای ایمن‌سازی چادرها ارائه می‌دهد.

وی تصریح کرد:این آموزش‌ها شامل عایق‌بندی صحیح انشعابات چادرها، استفاده از لامپ‌های کم‌مصرف و به حداقل رساندن استفاده از هیترها برای گرمایش و پخت و پز درون چادرها بوده که خطر آتش‌سوزی در چادرها را کاهش می‌دهد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تبریز، استفاده از هیترهای برقی را در داخل چادرها غیر ایمن و با بازدهی کم توصیف کرد و گفت: استفاده از این وسیله علاوه بر احتمال وقوع آتش‌سوزی، باعث افزایش بیش از حد مصرف انرژی و در نهایت آسیب‌دیدگی تاسیسات و تجهیزات شبکه برق خواهد شد.

انتهای پیام/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول