اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر:

بازبینی 45 متن نمایشی جشنواره تئاتر استان بوشهر آغاز شد

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر گفت: از بین بیش از 60 متن ارسالی به جشنواره تئاتر استان بوشهر، 45 متن نمایشی جواز حضور در مرحله بازبینی جشنواره را به دست آورده و بازبینی آنها آغاز شده است.

بازبینی 45 متن نمایشی جشنواره تئاتر استان بوشهر آغاز شد

محمد مظفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بوشهر از آغاز بازبینی نمایش‌های متقاضی شرکت در بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: با وجود استقبال خوبی که از این جشنواره شده شاهد جشنواره‌ای کم نظیر در بخش تئاتر استان خواهیم بود.

مظفری گفت: در جشنواره بیست و چهارم از بین بیش از 60 متن ارسالی 45 متن نمایشی جواز حضور در مرحله بازبینی جشنواره را به دست آورده‌اند که قرار است در شش روز توسط هیئت بازبین مورد ارزیابی قرار گیرند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر با اشاره به حضور خوب و هنرمندان تئاتر استان در جشنواره استانی بیان کرد: امسال به لحاظ کمی بیشترین متقاضی را برای شرکت در جشنواره استانی داشته‌ایم و این در تاریخ تئاتر استان بوشهر بی‌نظیر است.

وی افزود: در تاریخ تئاتر استان امسال تنها سالی است که از تمام شهرستان‌ها گروه نمایشی داریم و این یک موفقیت برای تئاتر استان بوشهر است.

مظفری افزود: از بین شهرستان‌ها بوشهر و گناوه بیشترین گروه‌های نمایشی را دارند و شهرهای جم، کنگان، خارگ، دیلم و تنگستان با یک نمایش کمترین گروه‌های نمایشی را در این جشنواره دارند.

وی با اعلام اینکه بازبینی نمایش‌ها از بیست تا بیست و پنجم شهریور در سراسر استان صورت می‌گیرد افزود: برگزیدگان مرحله بازبینی قرار است قبل از برگزاری جشنواره استانی به اجرای عمومی در شهرهای خود بپردازند.

مظفری گفت: استقبال خوب هنرمندان تئاتر استان بوشهر در ارسال متون به دبیرخانه جشنواره موجب رشد بیش از 50 درصدی ارسال متون شده که آماری بی‌سابقه است.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر افزود: علاوه بر افزایش کمی آثار ارسالی در حوزه جغرافیایی نیز هنرمندان استان از شهرها و بخش‌های مختلف تقاضای شرکت در جشنواره تئاتر استانی بوشهر را داده‌اند.

مظفری گفت: سیاست این انجمن توسعه تئاتر در بین مردم است که در این بین توسعه اجراهای عمومی از اقداماتی است که قرار است روی آن سرمایه‌گذاری شود.

وی افزود: اجرای رپرتوارهای نمایشی از جمله اقداماتی است که قرار است انجام شود و در قالب این رپرتوارها نمایش‌هایی که در جشنواره‌های مختلف شرکت کرده و موفق به اجرای عمومی نشده‌اند به اجرای عموم درمی‌آیند.

بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استانی بوشهر در روزهای 11 الی 14 مهر ماه در شهر بوشهر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول