اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط شورای دستگاه‌های نظارتی خراسان‌شمالی

همایش ارتقای سلامت نظام اداری در بجنورد برگزار شد

خبرگزاری فارس: همایش ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد توسط شورای دستگاه‌های نظارتی خراسان‌شمالی در بجنورد برگزار شد.

همایش ارتقای سلامت نظام اداری در بجنورد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد استاندار خراسان‌شمالی امروز در این همایش سلامت نظام اداری و مقابله با فساد با بیان اینکه نظارت متعلق به اکنون و یا دیروز نیست، گفت: این نظارت عمر یک هزار و 423 سال را داشته و این همان اصل امر به معروف و نهی از منکر است.

محمود احمدی‌بیغش اظهار کرد: اگر این اصل نادیده انگاشته نمی‌شد و اعتقاد راسخی وجود داشت دیگر تمام کارها و مشکلات به خودی خود قابل حل بود.

نماینده عالی دولت در خراسان‌شمالی با تاکید بر اینکه باید اعتقاد به نظارت در دستگاه‌ها وجود داشته باشد، گفت:البته لازم است تا به پیشگیری قبل از مچ‌گیری توجه شود.

وی عدم تمکین از نظارت دستگاه‌های متولی را به خاطر سالم نبودن مدیر و یا آن دستگاه برشمرد و تاکید کرد: هیچ مسئولی نمی‌تواند با قرار دادن لایه‌های حفاظتی خود را از تیررس نظارت مبری کند.

احمدی‌بیغش اضافه کرد: مدیران باید اعتقاد به نظارت داشته باشند و عملکرد خود و دستگاه زیر مجموعه خود را در معرض نظارت قرار دهند.

وی ملاحظه‌کردن در مقابل کسانی که به نظام خیانت می‌کنند را سبب هدر دادن زحمات کارکنانی دانست که سالم زندگی می‌کنند.

رئیس شورای دستگاه‌های نظارتی خراسان‌شمالی هم در این همایش گفت: این شورا در خرداد سال 89 در استان شکل گرفته و تاکنون جلسات منظم خود را برای نظارت هر چه بیشتر بر دستگاه‌ها داشته است.

محمدی با بیان اینکه در 11 اصل قانون اساسی در مورد نظارت تاکید شده است، افزود: این مسئله نشان می‌دهد که نظام جمهوری اسلامی بر کنترل و نظارت بر اساس آموزه‌های دینی توجه دارد.

وی همچنین با اشاره به آسیب‌های موجود در حوزه اداری گفت: عدم نظارت، عدم بازدارندگی قوانین، عدم آگاهی نسبت به قانون، عدم خود کنترلی، بی‌مبالاتی برخی از کارکنان از مهم‌ترین این آسیب‌ها است.

مدیرکل اطلاعات خراسان‌شمالی رویکرد پیشگیرانه بودن فعالیت‌های دستگاه‌های نظارتی را برشمرد و اظهار کرد: برای پیش‌برد فعالیت‌های این شورا سه کمیته در ذیل آن تشکیل شده است.

وی همچنین بر فرهنگ‌سازی امر نظارت همگانی برای کاهش تخلفات از سوی رسانه‌ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: مجموعه این اقدامات سبب کاهش تخلفات و رضایت‌مندی مردم خواهد شد.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول