اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن کتابخانه‌های خرم‌آباد:

سرانه کتابخانه‌ در لرستان برای هر 100 هزار نفر 1,4 مترمربع است

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن کتابخانه‌های شهرستان خرم‌آباد گفت: سرانه فضای کتابخانه‌ای استان لرستان به طور متوسط 1,4 مترمربع برای هر 100 نفر است، در حالی که این میانگین در سطح کشور هشت متر تعریف شده است.

سرانه کتابخانه‌ در لرستان برای هر 100 هزار نفر 1,4 مترمربع است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، مرتضی ولی‌پوری صبح امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های این شهرستان که با حضور اعضای انجمن در فرمانداری خرم‌آباد برگزار شد، گفت: در سطح شهرستان خرم‌آباد هشت کتابخانه وجود دارد که از این هشت باب کتابخانه، سه باب در مراکز بخش‌های پاپی، زاغه و بیرانوند و بقیه در سطح شهر خرم‌آباد قرار دارند که در مجموع بیش از 121 هزار جلد کتاب در کل کتابخانه‌های شهرستان موجود است.

وی سرانه فضای کتابخانه‌ای استان را به طور متوسط 1,4 مترمربع برای هر 100 نفر ذکر کرد و افزود: این در حالی است که این میانگین در سطح کشور هشت متر تعریف شده است.

رئیس انجمن کتابخانه‌های شهرستان خرم‌آباد گفت: براساس استانداردهای موجود در کشور باید به ازای هر 25 هزار نفر یک کتابخانه وجود داشته باشد، در حالی که این مهم به هیچ وجه در شهرستان خرم‌آباد تحقق نیافته است.

فرماندار خرم‌آباد گفت: برای رسیدن به استانداردها و حرکت به سوی تعالی وضعیت کتابخانه‌ها در خرم‌آباد، باید از همه فرصت‌ها به نحو شایسته استفاده کرد.

ولی‌پوری گفت: در همین راستا از بخشداران و دهیاران خواسته شده روستاهایی که با بُعد مسافت بیشتری از مرکز قرار گرفته‌اند و دارای جمعیتی بیش از هزار و 500 نفر هستند، جهت احداث کتابخانه به فرمانداری خرم‌آباد معرفی کنند.

وی در سخنانی به اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی اشاره کرد و گفت: در اهمیت این موضوع همین بس که بیش از 70 بار اسم کتاب و کتابت در قرآن کریم ذکر شده و در سوره قلم صراحتاً از «قلم» به عنوان ابزاری ارزشمند و دارای مقام سوگند یاد شده است.

فرماندار خرم‌آباد در خصوص وضعیت کتابخانه‌های شهرستان خرم‌آباد اظهار داشت: وضعیت موجود به هیچ وجه زیبنده مرکز استان و در شأن مردم فهیم و فرهنگ‌دوست خرم‌آباد نبوده و براساس آمار و اطلاعات ارائه شده وضعیت کتابخانه‌های شهرستان از لحاظ فضا و کتاب موجود در آن نسبت به سراسر کشور بسیار پایین است.

ولی‌پوری پی‌گیری رفع موانع و تسریع ساخت و تکمیل کتابخانه مرکزی، درخواست از شهرداری خرم‌آباد جهت ارائه زمین برای ساخت چند باب کتابخانه جدید در مرکز استان، با توجه به تراکم جمعیت مناطق و محله‌ها تاکید بر تجهیز کتابخانه‌های مدارس نواحی یک و دو به ویژه مدارس مناطق محروم و اختصاص کتب مورد نیاز جهت تجهیز کتابخانه‌های پایگاه‌های بسیج شهر خرم‌آباد را از جمله مصوبات مهم این جلسه برشمرد.

انتهای پیام/ل20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول