اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان خبر داد

رشد 58 درصدی اشتغال در کتابخانه‌های عمومی کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان از رشد 58 درصدی میزان اشتغال در این نهاد عمومی غیردولتی طی دو سال گذشته در این استان خبر داد.

رشد 58 درصدی اشتغال در کتابخانه‌های عمومی کردستان

عطا‌الله رستگار در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: تعداد نیروهای ستادی و کتابداران مشغول به خدمت در کتابخانه‌های عمومی استان در سال 89 تنها 64 نفر بوده و در حال حاضر 107 نفر است.

به گفته وی، در دو سال گذشته با برگزاری دو آزمون استخدامی و همچنین اخذ مجوزهای قانونی برای استخدام نیروهای جدید تعداد 43 نفر در این اداره کل مشغول به کار شده‌اند.

رستگار عنوان کرد: این تعداد استخدامی در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان نسبت به ادارات کل کتابخانه‌های عمومی سایر استان‌ها بیشتر است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان یکی از مهم‌‌ترین دغدغه‌های جامعه را معضل بیکاری و بحث اشتغال عنوان کرد و افزود: این دغدغه در میان فارغ‌التحصیلان بیکار بیشتر است و ما تلاش کرده‌ایم زمینه‌های بیشتری برای اشتغال در این استان محروم فراهم کنیم.

وی یکی از مهم‌ترین موضوعات مورد تاکید مقام معظم رهبری، رئیس‌جمهور و مسئولان را بحث اشتغال خواند و خاطرنشان کرد: اینکه ما توانسته‌ایم در یک نهاد عمومی غیر دولتی زمینه اشتغال 43 نفر را در استان کردستان فراهم کنیم حرکت مهمی است.

رستگار تصریح کرد: استاندار کردستان همواره در جلسات متعدد توجه به اشتغال‌زایی را از مهم‌ترین وظایف مدیران ذکر کرده و این امر نشان از اهمیت توجه به دغدغه‌های مردم در میان مسئولان دارد.

وی اضافه کرد: استان کردستان با جذب نیروهای جدید کمبودهای خود را در این حوزه تا حدودی جبران کرده و بدون شک این امر در خدمت‌رسانی بیشتر به مردم و در نتیجه ارتقای شاخص‌های فرهنگی استان اثرگذار است.

* فعالیت 71 باب کتابخانه عمومی در کردستان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان با بیان اینکه در حال حاضر 71 باب کتابخانه عمومی مشارکتی در این استان فعال است، تصریح کرد: 30 باب از 71 کتابخانه عمومی مشارکتی استان در روستاها و بقیه در شهرهای استان مستقر است.

رستگار به نقش مهم کتابخانه‌های مشارکتی در ترویج فرهنگ کتابخوانی اشاره کرد و افزود: استان کردستان در راه‌اندازی و توسعه کتابخانه‌های عمومی، مشارکتی بسیار خوب عمل کرده و جزو استان‌های برتر کشور است.

به گفته وی، به منظور نظارت بر فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی مشارکتی استان و ارتقای کیفیت عملکرد آنها هر سه ماه یک بار از کتابخانه‌های مذکور بازدید به عمل می‌آید.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان در پایان با اشاره به اینکه کتابخانه‌ها زیربنای توسعه فرهنگی در جوامع هستند، خاطرنشان کرد: تعامل و هماهنگی دستگاه‌های مختلف با این نهاد برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در توسعه استان بسیار اثرگذار است.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول