اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتی خبر داد

رشد 54 درصدی بازرسی از اصناف شهرستان دشتی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتی گفت: بازرسی از اصناف دشتی در سال جاری به 5 هزار و 92 بازرسی رسیده است که 54 درصد افزایش نشان می‌دهد.

رشد 54 درصدی بازرسی از اصناف شهرستان دشتی

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی علی دیبا صبح امروز در جلسه کمیسیون تنظیم بازار شهرستان دشتی گفت: در شش ماهه اول سال جاری تاکنون 145 تن از انواع میوه، 35 تن شکر و همچنین از اول سال جاری تا پایان ماه رمضان نیز 53 تن مرغ منجمد و 100 تن مرغ گرم در شهرستان دشتی توزیع شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتی به عملکرد بازرسی در پنج ماهه اول سال 91 و مقایسه با مدت مشابه سال گذشته پرداخت و افزود: در سال 90، 3 هزار و 305 بازرسی از اصناف دشتی صورت گرفته است این در حالی است که در سال جاری به 5 هزار و 92 بازرسی رسیده است که 54 درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: در سال گذشته به تعداد 110 پرونده تخلف اصناف رسیدگی و در سال جاری به 160 پرونده رسیدگی شده که از 45 درصد رشد برخوردار است.

دیبا گفت: در سال گذشته مبلغ 35 میلیون و 772 هزار و 400 ریال و در سال جاری 94 میلیون و 499 هزار و 630 ریال میزان احکام صادره برای اصناف متخلف بوده که رشد 164 درصد را نشان می‌دهد و در گشت‌های مشترک بازرسی در سال 90 تعداد 90 گشت و در سال 91 نیز 131 گشت مشترک انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه در سال جاری تاکنون تعداد 390 هزار و 610 نخ سیگار توسط بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت دشتی کشف شده است گفت: به منظور جلوگیری از افزایش قیمت لوازم التحریر، کیف، کفش و سایر ملزومات تحصیلی دانش‌آموزان طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس در نظر گرفته شده است و در جهت هرگونه کمبود یا افزایش غیر منطقی قیمت‌ها هماهنگی‌هایی با اداره تعزیرات حکومتی و دستگاه‌های اجرایی مرتبط انجام داده‌ایم که در سریع‌ترین زمان ممکن با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: با آموزش و پرورش نیز در ارتباط با تامین و توزیع دفترچه‌های دانش‌آموزی، کتاب، پوشاک، کیف و کفش و روپوش مدارس هماهنگی‌هایی صورت گرفته است.

وی نظارت بر رعایت نرخ‌های تعیین شده دفترچه‌های دانش‌آموزی، ممانعت از فروش اجباری کالا به همراه توزیع دفترچه‌های دانش آموزان، نظارت بر عملکرد آموزشگاه‌ها و مدارس غیر انتفاعی و دریافت شهریه‌های مصوب را مورد تاکید قرار داد.

دیبا یادآور شد: باید از توزیع و فروش لوازم التحریر خارجی و داخلی فاقد استاندارد و بی‌کیفیت جلوگیری شود.

وی یکی از برنامه‌های صنعت، معدن و تجارت استان را استفاده از توان ناظران افتخاری به منظور انجام نظارت نامحسوس بر واحدهای صنفی عنوان کرد.

دیبا گفت: کمیسیون نظارت شهرستان به عنوان کمیسیون برتر استان، مجمع امور صنفی شهرستان به عنوان مجمع امور صنفی برتر استان و اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل شهرستان به عنوان اتحادیه برتر شهرستان دشتی انتخاب شدند.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول