اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری خراسان جنوبی:

کمیته انطباق هنوز استیضاح شهردار بیرجند را تأیید نکرده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور شهری استانداری خراسان جنوبی با رد استیضاح شهردار بیرجند، گفت: کمیته انطباق هنوز استیضاح را تأیید نکرده و تا دو هفته دیگر فرصت بررسی وجود دارد.

کمیته انطباق هنوز استیضاح شهردار بیرجند را تأیید نکرده است

عبدالحسین شهابی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند با اشاره به اینکه هنوز شهردار بیرجند بر سکوی شهرداری نشسته است، اظهار کرد: طبق روال قانونی هنوز شهردار فرصت پاسخ‌گویی به سؤالات اعضای شورای شهر دارد.

وی ادامه داد: هر مصوبه شورای شهر حداقل نیاز به بررسی دو هفته‌ای توسط کمیته انطباق دارد.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری خراسان جنوبی افزود: اگر کمیته انطباق این مصوبه را موافق قانون و مقررات تشخیص داد، اجرایی می‌شود.

شهابی با بیان اینکه طی این دو هفته که کمیته انطباق اعلام نظر نکرده هنوز مصوبه اجرایی نیست، گفت: شهردار بیرجند کماکان در شهرداری فعالیت می‌کند و مجموعه شهرداری هم با جواد وحدتی‌فر به عنوان شهردار همکاری دارند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا روالی که شورای شهر بیرجند برای انتخاب شهردار و استیضاح آن در پیش گرفته درست است، افزود: ثبات مدیریتی برای هر استان حائز اهمیت است و باید مسائل به صورت ریز و موشکافانه بررسی شود.

در حالی که در جلسه علنی شورای شهر بیرجند استیضاح شهردار بیرجند مصوب شده است، مدیرکل دفتر امور شهری استانداری خراسان جنوبی گفت: مصوبه شورای شهر بیرجند مبنی بر استیضاح شهردار در صورتی مورد تأیید است که کمیته انطباق استانداری خراسان جنوبی بعد از دو هفته که فرصت قانونی دارد این مصوبه را تأیید کند.

شهابی تصریح کرد: مطابق این بخشنامه، در هر استانداری کمیته‌ای به عنوان «کمیته انطباق مصوبات شوراهای اسلامی شهر با قوانین و مقررات» تشکیل می‌شود و در مهلت مقرر مصوبات شوراهای اسلامی را بررسی و موارد مغایر با قوانین و مقررات کشور را کتباً به شورا اعلام می‌کند.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول