اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهردار زنجان:

اعمال قانون باید همراه با احترام باشد/مشکلات ترافیکی در زنجان بیداد می‌کند

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگی و امور اجرایی شهردار زنجان بر لزوم برخورد محترمانه با مردم تاکید کرد و گفت: اعمال قانون هم باید همراه با احترام و ادب باشد.

اعمال قانون باید همراه با احترام باشد/مشکلات ترافیکی در زنجان بیداد می‌کند

اسماعیل موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به نامه نگاری‌های انجام شده از طرف پلیس راهور با شهرداری زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: آنها خواستار جمع‌آوری وسایل بازی از وسط بلوار قائم به دلیل ازدحام جمعیت و خطرات ناشی از تردد مردم در میدان می‌شوند در حالی که خودشان بر خلاف مقررات راهنمایی و رانندگی اقدام به وارد کردن خودرو به وسط میادین استقلال و آزادی می‌کنند.

وی با تاکید بر قابل تقدیر بودن تلاش‌های پلیس راهور به ویژه فرمانده راهور شهرستان زنجان افزود: اقدامات برخی از افراد پلیس راهور از دو جنبه درست نیست.

معاون هماهنگی و امور اجرایی شهردار زنجان رویکرد جریمه به جای راهنمایی کردن و همچنین برخورد نادرست، غیر مسئولانه و گاهی هم غیر مودبانه برخی از افراد پلیس راهور را، دو رویکرد نادرست اعلام کرد.

وی تاکید کرد: نباید اجازه داد زحمات پلیس به عنوان حافظ جان و مال و ناموس مردم تحت‌الشعاع چند برخورد نادرست قرار گیرد.

موسوی نشستن در خودرو و خطاب قرار دادن مردم، از رفتارهای نادرست برخی از افراد پلیس راهور است که موجبات بدبینی را فراهم می‌کند و باید متوجه بود که اگر کسی جریمه هم می‌شود باید همراه با احترام باشد.

وی بر لزوم برخورد و رفتار محترمانه با مردم تاکید و تصریح کرد: اعمال قانون هم باید با احترام و ادب همراه باشد هر چند اغلب پلیس‌ها ادب را رعایت می‌کنند، ولی عملکرد افراد قلیلی تلاش‌ها اکثریت را زیر سئوال می‌برد.

معاون هماهنگی و امور اجرایی شهردار زنجان به قانونی اشاره کرد که بر اساس آن بخشی از درآمدهای ناشی از جرائم رانندگی باید به حساب پلیس و بخشی دیگر به حساب شهرداری‌ها واریز شده و تکالیفی را در عوض واریز این مبالغ بر عهده آنها می‌گذارد.

وی به مبلغ در نظر گرفته برای شهرداری زنجان اشاره کرد و گفت: 700 میلیون تومان سهم شهرداری زنجان از جرائم راهنمایی رانندگی از ابتدای اجرای طرح تاکنون است که به حساب استان واریز شده و استان برای آنها پروژه درخواست کرده است.

موسوی واریز مبلغ به حساب استان را نقصان قانون اعلام کرد و افزود: شهرداری در قبال وظایفی که برایش در قبال دریافت مبالغ ناشی از جرائم رانندگی تعریف شده است، ابتکار عمل چندانی نخواهد داشت.

وی به وظایف پلیس راهور در مقابل واریز مبلغی از جرائم رانندگی هم اشاره کرد و گفت: آنها هم کارهایی انجام داده‌اند ولی نمی‌دانم چرا این کارها نمود چندانی در جامعه ندارد و مشکلات ترافیکی همچنان در جامعه بیداد می‌کند.

معاون هماهنگی و امور اجرایی شهردار زنجان با اذعان به مسئولیت شهرداری در حل مشکلات ترافیک موجود شهر اضافه کرد: با اختصاص زمین برای احداث پارکینگ‌های عمومی با امتیازات ویژه برای سرمایه‌گذاران، شهرداری گام‌هایی برای حل بخشی از ترافیک سطح شهر برداشته است.

وی تاکید کرد: لازمه مردم‌داری ملاحظه آنها و برخورد احترام آمیز با آنها است.

معاون هماهنگی و امور اجرایی شهردار زنجان در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در مورد سد معبر خیابان‌ها گفت: امور مربوط به سد معبر با تغییرات به وجود آمده در ساختار اجرائیات با تعلل روبه رو شده و شهرداری این ضعف خود را می‌پذیرد.

وی با اشاره به حمایت خوب دادستانی و پلیس از رفع سد معبر خیابان‌ها در مقطعی از زمان تصریح کرد: در حال حاضر این نقص بر شهرداری وارد است.

موسوی با قبول وجود مشکل سد معبر در خیابان‌های شهر زنجان تاکید کرد: خیابان‌های اصلی شهر زنجان خوب ساماندهی شده است، ولی برخورد با سد معبر در کلان شهر مناسب نبوده است.

وی به هزینه‌های بالای اقلام ترافیکی اشاره کرد و گفت: لازمه نگهداری این اقلام از جمله چراغ‌های راهنمایی و رانندگی و علائم دیگر، کمک‌گرفتن از مردم به ویژه ترویج فرهنگ تذکر به مردم است.

معاون هماهنگی و امور اجرایی شهردار زنجان تاکید کرد: مردم شهر به عنوان شهروندان بهره‌مند از امکانات شهری هم باید مسئولیت‌هایی را در قبال شهر خود پذیرفته و در صدد اصلاح مشکلات آن باشند.

وی بر لزوم زدوده شدن فرهنگ به من مربوط نیست در بین شهروندان تاکید و ابراز امیدواری کرد، روزی شاهد احساس مسئولیت شهروندان در قبال زیبایی و زشتی شهر باشیم.

وی با تاکید بر تعامل شهرداری با پلیس به ویژه فرماندهی نیروی انتظامی استان زنجان ابراز امیدواری کرد: رویه برخی عوامل و ماموران راهنمایی و رانندگی اصلاح شود.

انتهای پیام/خ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول