اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد موسیقی اصفهان:

پایتخت زنده رود را بلعید/ مسیر زنده رود باز هم به سمت پایتخت منحرف شد

خبرگزاری فارس: یک استاد و نوازنده موسیقی گفت: عوامل زنده رود وعده داده بودند در پخش مجددا به هنرمندان بومی بها دهد، اما مسیر زنده رود باز هم به سمت پایتخت منحرف شد.

پایتخت زنده رود را بلعید/ مسیر زنده رود باز هم به سمت پایتخت منحرف شد

اهورا کرباسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، اظهار کرد: برنامه زنده‌رود جزو برنامه‎های مثبتی است که در صدا و سیمای مرکز اصفهان تولید می‎شود، این برنامه سازندگان خوبی دارد، اما تنها توانسته است نظر مخاطبان عام را جلب کند و اکثر هنرمندان اصفهانی از این برنامه گله‌مند هستند.

وی افزود: در تمام دنیا سیاست برنامه‌سازان به گونه‎ای است که در تولید برنامه درصد بیشتری را به منفعت خود اختصاص می‎دهند، در همین راستا برنامه زنده‌ رود هم مانند تمام برنامه‎ها برای بازدهی بیشتر و همچنین جذب حداکثر مخاطب، به دعوت از هنرمندان مطرح کشور روی آورده است، اما برنامه زنده رود باید تغییر رویه دهد، زیرا تنها برنامه‎ای است که می‎تواند رسالت معرفی هنرمندان اصفهان به کشور را به خوبی انجام دهد.

این نوازنده گیتار که در سال 1388 در همایش تجلیل از چهره‎های برتر به عنوان چهره برتر معرفی شد، در ادامه به فارس گفت: اصفهان شهر هنرخیزی است و بسیاری از هنرمندان مطرح کشور در اصفهان رشد و نمو یافته‌اند، این فعالان عرصه هنر تلاش زیادی در راستای اعتلای هنر کشور دارند، اما تاکنون نشده است که از این هنرمندان تقدیر و تشکر به عمل آید و یا حتی در یک برنامه رادیویی یا تلویزیونی حضور یابند و در ارتباط با فعالیت‎های خود صحبت کنند.

وی ادامه داد: برنامه زنده رود مؤثرترین برنامه‎ای است که نه تنها در کشور بلکه در خارج از کشور پخش شده و مخاطب دارد، پس به راحتی می‎تواند هنرمندانی که در گمنامی به سر می‌برند، را معرفی کنند.

کرباسی با اشاره به اینکه، اصفهانی‎ها باید هنرمندان شهر خود را بشناسند، بیان کرد: تهیه کننده زنده رود نیز قبل از بازپخش این برنامه در سال گذشته اذعان کرد که در سری جدید از هنرمندان بومی دعوت به عمل می‎آید و حتی از مخاطبان هم خواسته بود که هنرمندان اصفهانی مدنظر خود را به برنامه معرفی کنند، اما متأسفانه این برنامه به قول خود عمل نکرد و پس از شروع مجدد، دوباره به دعوت از هنرمندان پایتخت پرداخت.

وی با اشاره به اینکه برنامه زنده رود برنامه‎ای برای اصفهانی‎هاست، پس لااقل یک سوم مهمانانش هنرمندان اصفهانی باشند، گفت: مخاطبان این برنامه در سطح بالایی قرار دارند و به طور حتم اگر در این زمینه نظرسنجی نیز انجام شود، مخاطبان اصفهانی به حضور هنرمندان شهرشان در برنامه راضی هستند.

این آهنگساز و استاد اصفهانی که تألیفات زیادی نیز در زمینه موسیقی دارد، اضافه کرد: مسئولان برنامه زنده رود معتقدند، سیاست این برنامه دعوت از هنرمندان، بازیگران و عوامل فیلم‌ها و سریال‌های در حال اکران صدا و سیما بوده تا در حضور کارشناسان و منتقدان این سریال‌ها مورد نقد و بررسی قرار بگیرد، اما آیا به اندازه کافی در شبکه‎های ملی نقد و بررسی سریال انجام نمی‎شود که تنها برنامه پر مخاطب شهرستانی که در سطح جهان مخاطب دارد هم به این موضوع اختصاص داده شود.

وی تصریح کرد: برنامه زنده رود در سال‎های اولیه پخش خود نیز تنها به دعوت از هنرمندان اصفهانی می‎پرداخت مخاطب 80 درصدی داشت، پس مسئولان این برنامه می‎توانند با برنامه‌ریزی صحیح و منظم هم به سلیقه مخاطبان اهمیت دهند و هم هنرمندان اصفهانی را راضی نگه دارند.

کرباسی عنوان کرد: بازیگران و هنرمندان اصفهانی، فقط در بخش بازیگری نیستند و تنها به قدرت‌الله ایزدی و حسین اکلیلی منحصر نمی‎شوند، اصفهان هنرمندان بزرگی در بخش گرافیک، عکاسی، موسیقی، هنرهای تجسمی و سایر هنرها دارد که توانسته‌اند در جهان افتخار بیافرینند، اما هنوز در شهر خود شناخته شده نیستند.

وی با بیان اینکه با دعوت از هنرمندان اصفهانی می‌توان به اعتلای فرهنگ در دیار نصف جهان کمک کرد، گفت: این برنامه می‎تواند به نوعی جایی برای بیان درد و دل‌های هنرمندان بومی شود تا بتوانند به اعتلای فرهنگ کشور نیز کمک کنند.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول