اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر رادیو قرآن:

استانداردسازی در مسابقات بین‌المللی قرآن ضروری است

خبرگزاری فارس: مدیر رادیو قرآن با بیان اینکه استانداردسازی در مسابقات بین‌المللی ضروری است، گفت: شرکت‌کنندگان در مسابقات بین‌المللی باید معیارهای لازم را کسب کرده باشند تا امکان حضور در مسابقه را پیدا کنند.

استانداردسازی در مسابقات بین‌المللی قرآن ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، امیر محمدزاده در جریان مراسم برگزاری چهارمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان جهان که به میزبانی تبریز برگزار شد، اظهار کرد: مسئولان قرآنی جمهوری اسلامی ایران باید به گونه‌ای مسئولان سایر کشورها را در این مسئله فعال و به عنوان نمونه شاخص‌های افراد واجد شرایط برای این مسابقات را به آنها اعلام کنند.

وی با بیان اینکه استانداردسازی موضوعی میان مدت و دراز مدت است که می‌توان به صورت جدی‌تر آن را دنبال کرد، افزود: جمهوری اسلامی ایران می‌تواند زمینه آموزش شرکت‌کنندگان خارجی را ایجاد کند و دوره‌هایی فشرده برای این افراد در نظر بگیرد تا سطح شرکت‌کنندگان به هم نزدیک‌تر شود.

محمدزاده با مقایسه سطح مسابقات بین‌المللی قرآن با مسابقات ورزشی در این سطح گفت: همانگونه که در مسابقات ورزشی شرکت‌کنندگان باید معیارهای لازم را کسب کرده باشند تا امکان حضور در مسابقه را پیدا کنند در مسابقات قرآنی نیز باید چنین باشد و این مسئله بستگی به هنرنمایی و توان مسئولان قرآنی سایر کشورها دارد تا بتوانند قاریان و حافظانی در سطح بین‌المللی تربیت و به مسابقات جهانی اعزام کنند.

مدیر رادیو قرآن با تاکید بر اینکه در سطح مسابقات بین‌المللی قرآن همواره اختلاف سطح در مقایسه با مسابقات داخلی مشهود است، عنوان کرد: سطح مسابقات قرآن به میزبانی اوقاف همیشه بالاتر از مسابقات بین‌المللی آن است به این معنا که قاریان ماهر ایرانی در مسابقات ملی رقابتی تنگاتنگ دارند تا یک یا دو نفر از آنان انتخاب شود و این مسئله نشان‌دهنده سطح بالای مسابقات ملی است.

وی ادامه داد: آنچه که در داخل کشور رخ می‌دهد حضور قاریان و حافظانی است که به خوبی با هم رقابت کرده‌اند، اما این رقابت‌ها در سطح بین‌المللی ممکن است مورد انتظار مردم نباشد.

محمدزاده اضافه کرد: مردم با دیدن مسابقات ملی یا بین‌المللی اوقاف انتظار دارند رقابت جدی را در مسابقات بین‌المللی دانشجویان مشاهده کنند.

این استاد قرآنی افزود: شاید در یک اقدام دراز مدت در سطح دانشجویی و عمومی بتوان شرایطی را مهیا کرد تا کسانی که از سایر کشورها به این گونه مسابقات راه می‌یابند افرادی باشند که به طور کامل آمادگی رقابت با قاریان و حافظان ایرانی را داشته باشند.

مدیر رادیو قرآن سطح کیفی چهارمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان جهان را نسبت به دوره‌های پیشین آن بهتر ارزیابی و برای پایه‌ریزی کارهای مشترک در این زمینه اظهار امیدواری کرد.

انتهای پیام/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول