اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور:

برای درمان اعتیاد با تنگناهای جدی روبه‌رو هستیم

خبرگزاری فارس: معاون پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور گفت: برای درمان اعتیاد در کشور با تنگناهای جدی روبه‌رو هستیم.

برای درمان اعتیاد با تنگناهای جدی روبه‌رو هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، فرید براتی در جمع کارشناسان و مسئولان دفاتر اعتیاد بهزیستی و مربیان مهدکودک‌های استان یزد اظهار داشت: سیستم درمان اعتیاد با راهی که پیش گرفته شده، بعید است راه با جایی ببرد.

وی عنوان کرد: گرچه بهزیستی در انجام فعالیت‌های محوله در امر پیشگیری و درمان اعتیاد تنها مانده است، اما با این وجود فعالیت‌های انجام شده بهزیستی در زمینه پیشگیری از اعتیاد نشان می‌دهد که نسبت به سایر دستگاه‌ها جلوتر است.

براتی خاطرنشان کرد: بهزیستی در زمینه درمان و پیشگیری از اعتیاد نه تنها کم کاری نکرده است بلکه جلوتر از سایر ارگان‌هاست و این در حالی‌ است که برخی از دستگاه‌ها به بسیاری از قول‌های داده شده خود عمل نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه در زمینه درمان اعتیاد با تنگناهای جدی روبه‌رو هستیم، عنوان کرد: سیستم درمان اعتیاد با راهی که پیش گرفته، بعید است به جایی برسد به همین دلیل چاره‌ای نیست جز اینکه وقت و برنامه‌های خود را بر روی پیشگیری متمرکز کنیم.

براتی سال جاری را سال پیشگیری در بهزیستی دانست و اظهار داشت: به دو دلیل باید به پیشگیری توجه کرد؛ نخست آنکه افرادی که پیش از این اعتقاد داشتند هزینه کردن پیشگیری، هدر دادن بودجه است، امروز خود وارد این عرصه شده‌اند دوم اینکه شرایط کشور شرایطی است که باید در زمینه پیشگیری هزینه کرد.

وی با اشاره به مشکلات اعتباری پیش روی پیشگیری از اعتیاد، خاطرنشان کرد: اعتباراتی که در زمینه پیشگیری از اعتیاد خواستیم، محقق نشده است و احتمالا هم محقق نشود اما این مسئله همیشه بوده است.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور، خواستار صرف اعتبارات پیشگیری از اعتیاد توسط استان‌ها در همین راستا شد و گفت: بودجه اعتیاد به اندازه‌ای که به استان‌ها اختصاص یافته است به طور میانگین در راستای پیشگیری از اعتیاد هزینه نشده است.

وی با اشاره به ضعف دانش دست‌اندرکاران پیشگیری از اعتیاد بیان کرد: ضعف دانش یعنی ضعف برنامه‌ریزی و ضعف برنامه‌ریزی به ضعف در اجرا منجر می‌شود.

براتی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سن اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در کشور پایین آمده است، اظهار داشت: شرایط اکنون به گونه‌ای است که آسیب‌های اجتماعی ممکن است کودکان را نیز در بر بگیرد.

وی تاکید کرد: به همین دلیل شرایط اجتماعی جامعه ایجاب می‌کند آموزش پیشگیری از اعتیاد را در سنین پایین‌تر و از مهدهای کودک آغاز کنیم.

براتی گفت: در این راستا بهزیستی طرح مصون‌سازی کودکان را حدود یک‌سال و نیم پیش در مهدهای کودک آغاز کرده و در نظر دارد به کودکان توضیح دهد چه رفتارهایی خطرناک است.

وی خاطرنشان کرد: اگر ما به عنوان والدین و مربیان کودکان به آنها آموزش ندهیم، هرکسی از راه می‌رسد، آموزش می‌دهد که گاهی این آموزش‌های تبعات منفی دارد.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور در سفر خود به استان یزد در جمع خانواده‌ها معتادان استان یزد نیز حاضر شد و به بررسی مشکلات آنها پرداخت.

وی همچنین از کارگاه آموزشی آگاه‌سازی خانواده معتادان بازدید کرد و در جریان ترک اعتیاد در مرکز کاهش آسیب تولدی دوباره، مسائل و مشکلات خانواده معتادان در زمینه ترک اعتیاد و هزینه‌های درمان آن، اشتغال معتادان پاک شده بعد از ترک، خدمات ارائه شده به معتادان در مراکز کاهش آسیب اعتیاد و... قرار گرفت.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول