اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارگردان سینما و تئاتر کشور:

مدیران فرهنگی نتوانستند نقشه راه هنر دینی را ترسیم کنند

خبرگزاری فارس: کارگردان سینما و تئاتر کشور گفت: مدیران فرهنگی آنقدر درگیر مسائل روزمره شده‌اند که دیگر وقتی برای ترسیم نقشه راه هنر دینی ندارند.

مدیران فرهنگی نتوانستند نقشه راه هنر دینی را ترسیم کنند

حسین مسافر آستانه عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: در فرهنگ اسلامی کانون تمام توجهات به مسائل اخروی، انسانی و دنیوی مسجد است.

وی با بیان اینکه ابزار هنر می‌تواند نقش به‌سزایی در بیان مسائل انسانی داشته باشد، اظهار داشت: از آنجا که دین راه رستگاری انسان را بیان کرده، هنر می‌تواند نقشی جدی در خدمت دین بگیرد.

مدیرکل پیشین هنرهای نمایشی کشور افزود: نقش هنر در تبیین دین و فرهنگ مسجدی همواره حاشیه‌ای و براساس مناسبت‌های تقویمی بوده است و به ندرت شاهد نقش‌آفرینی هنر در خصوص رسالت  زندگی انسان‌ها هستیم.

وی ادامه داد: شاید بخشی از این معضل به باورها و اعتقادات متولیان امور فرهنگی و هنری کشور از نقش‌آفرینی هنر در امور  معنوی برمی‌گردد در صورتی که این باور در مسئولان فرهنگی جدی تر بود، قطعا برنامه‌های کارساز برای بالا بردن مفاهیم دینی و مسجد داشتیم.

به گفته مسافر آستانه، زمینه پرداختن هنر به فرهنگ مسجدی وجود ندارد و  هنرمندان با دغدغه‌های شخصی خود و برای ادای دین به ارزش‌های اسلامی به این مهم می‌پردازند که این نمی‌تواند جریان‌ساز باشد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول