اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بافق:

حوزه‌های علمیه مراکز بالندگی و انسان سازی در جامعه هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه بافق، حوزه‌های علمیه را مراکز بالندگی و انسان سازی در جامعه دانست.

حوزه‌های علمیه مراکز بالندگی و انسان سازی در جامعه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، حجت‌الاسلام سید جواد سلیمانی در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه الزهراء شهرستان بافق با تبریک شروع دوران علم آموزی، با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه در پیشرفت علمی و فرهنگی جامعه اظهار داشت: حوزه‌های علمیه مراکز بالندگی برای هر کشور هستند که توسعه معنوی و علمی به واسطه آنها محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب در زمینه معنویت مشکلات زیادی در جامعه وجود داشت، افزود: امروز به برکت حوزه‌های علمیه در سراسر کشور، شاهد شکوفایی و توسعه خوبی در رابطه با تولید علم همراه با دینداری و تهذیب هستیم.

سلیمانی همچنین نقش سازنده طلاب حوزه‌های علمیه را مهم عنوان کرد و بیان داشت: طلاب حوزه‌های علمیه باید در کنار معنویت و علم آموزی اعتماد به نفس خود را بال برده تا بتوانند امور کلیدی را در جامعه به خوبی انجام دهند.

امام جمعه بافق تصریح کرد: امروز جامعه اگر می‌خواهد حرفی برای گفتن داشته باشد، باید علم و سواد داشته و در راه معنویت و ارزش‌ها حرکت کند.

سلیمانی در ادامه سخنان خود به جایگاه طلاب زن در تربیت انسان اشاره کرد و یادآور شد: خواهران طلبه باید با عفت و پاکدامنی و وفاق و همدلی تلاش کنند و از علم آموزی و کسب معنویت و تهذیب نفس از هیچ کوششی دریغ نکنند و جایگاه خود را در جامعه همواره حفظ کنند.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه دیدگاه معنوی دارند، از همه طلاب حوزه علمیه بافق خواست تا در این راستا از فرصت‌ها استفاده کرده و همواره برای وقت خود در این زمینه برنامه ریزی کنند.

مدیر حوزه علمیه الزهراء شهرستان بافق نیز در این مراسم با تبریک آغاز سال تحصلی جدید حوزه‌های علمیه گفت: حوزه علمیه الزهرا بافق در سال جاری 25 طلبه پذیرش داشته است و بیش از 76 طلبه در این حوزه به تحصیل مشغولند.

مریم دست افشان با اشاره به برنامه‌های فرهنگی حوزه علمیه الزهراء بافق در سال تحصیلی جدید بیان داشت: برگزاری کلاس‌های تفسیر و تحقیق و پژوهش از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در سال جدید انجام می‌شود.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول