اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

حقایق دین را متناسب با ذائقه جوانان عرضه کنیم

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: بهتر است حقایق دین و مبانی اعتقادی را با ابزارهای جدید و مناسب با ذائقه جوانان و نوجوانان ارائه کنیم.

حقایق دین را متناسب با ذائقه جوانان عرضه کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی عصر امروز در جریان بازدید از مسجد گنجگاه کوثر که با همراهی آیت‌الله سید ابراهیم سید‌ حاتمی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان و استاندار اردبیل انجام شد، اظهار داشت: در شرایط کنونی وظیفه روحانیت روشنگری و بیان حقایق دین به بهترین نحو و شایسته‌ترین ابزارهای انتقال است.

وی با اشاره به اینکه مسجد کانون حضور آگاهانه مردم، بهترین فضا در مقابله با هجمه‌های استکبار جهانی است، خاطرنشان کرد: این وظیفه خطیر روحانیون است که باید جامعه را به سمت آگاهی و بصیرت سوق دهند و جوانان شیفته به معارف اسلامی را با بیان حقایق سیراب کنند.

نماینده ولی فقیه در استان با یادآوری اینکه در اصول تربیتی جوانان ما به الگوها و مدل‌های مختلف نگاه و توجه خاصی دارند، گفت: هر چقدر جوانانمان را با معیارهای صحیح اخلاقی و معرفتی آگاه کنیم به همان میزان دشمنی‌ها و کینه‌توزی‌های استکبار به حداقل می‌رسد.

عاملی یادآور شد: اگر فضای تربیتی جوانان و نوجوانانمان سالم و متناسب با علاقمندی آنها باشد به همان میزان انحرافات و اثر‌گذاری هجمه‌ها به حداقل رسیده و نسل آینده با امید به آینده و مجهز شدن به عنصر دانایی می‌تواند ترفند‌ها را خنثی کند.

وی به توطئه متعدد استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: در این حرکت اخیر که به ساحت نبی مکرم اسلام در یک توطئه امریکایی – صهیونیستی اهانت شد دشمنان چندین هدف را دنبال می‌کردند که از جمله آن بر هم زدن رابطه مسلمانان با مسیحیان، منع پیشرفت اسلام به ویژه در حوزه تمدن اسلامی، حساسیت‌سنجی مسلمانان و همچنین ادامه خصومت آشکار با دین اسلام بود.

امام جمعه اردبیل به فضای شبهه‌انگیز عصر حاضر اشاره کرد و  بیان داشت: دشمن برای ایجاد شبهه و حذف حجاب و اعتقادات تلاش دامنه‌داری را آغاز کرده است که در همین زمینه دولت عربستان میلیارد‌ها دلار پول نفت را به جیب وهابیت می‌ریزد تا از طریق آنها شیطنت خود را به نمایش بگذارد.

عاملی نقش بی‌بدیل مردم را در حفظ انقلاب اسلامی و تداوم آن یادآور شد و تاکید کرد: تا زمانی که مردم ایران پشتیبان نظام اسلامی هستند نظام افن غرب هیچ ثمری را از شیطنت‌های خود نخواهد برد.

وی ادامه داد: در این اوضاع و احوال تنها حکومتی که منافع و مصالح‌اش را حفظ کرده است ایران اسلامی است که به یقین بر عظمت و شوکت روز‌افزون آن افزوده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در جریان این بازدید حجت‌الاسلام علی بیدار نیز از طرف اهالی روستا ضمن قدردانی از حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در این روستا گزارشی از روند احداث مسجد روستای گنجگاه ارائه کرد و خواستار سرعت‌بخشی به تکمیل این فضای معنوی و مذهبی شد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول