اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی تأکید کرد

ترویج بدحجابی در رسانه‌ها معضل عمده حجاب و عفاف

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی گفت: معضل اساسی در حوزه ترویج حجاب و عفاف ترویج پدیده بدحجابی توسط رسانه‌ها و به ویژه صدا و سیما است.

ترویج بدحجابی در رسانه‌ها معضل عمده حجاب و عفاف

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، مریم دهقان در جلسه کارگروه توسعه و تعمیق فرهنگ حجاب و عفاف آذربایجان‌غربی که در محل استانداری ترتیب یافت، اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی آذربایجان‌غربی در زمینه بحث ترویج حجاب و عفاف اقدامات مناسبی انجام داده‌اند اما با توجه به هجمه سنگین رسانه‌های غربی این امر نیازمند توجه بیشتری است.

وی افزود: هم‌افزایی میان مدیران دستگاه‌های اجرایی استان شرط ورود به مباحث حوزه حجاب و عفاف است که نیازمند تشکیل جلسات و برگزاری برنامه‌های مختلف با حضور مدیران است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی در ادامه خاطرنشان کرد: توجه به عملکرد رسانه‌ها و به ویژه صدا و سیما به دلیل ترویج بدحجابی در برنامه‌های این رسانه یکی از درخواست‌های بانوان است که باید به طور جدی مورد پیگیری قرار گیرد.

وی همچنین در مورد اماکن آموزشی نیز تصریح کرد: دانشگاه و مدارس نیز به دلیل ترویج فرهنگ بدحجابی در رسانه‌ها و به خصوص رسانه ملی دچار آسیب شده‌اند به طوری که دانش‌آموزان و دانشجویان در این اماکن به استفاده از پوشش‌های افراد مختلف در این رسانه‌ها اقدام کرده و در برابر عکس‌العمل مسئولان مدارس و دانشگاه‌ها نیز پاسخی جز الگوبرداری از بازیگران و سایر افراد حاضر در رسانه ملی ندارند.

دهقان خواستار توجه بیشتر به الگوهای مورد استفاده در رسانه‌ها شد و بر رعایت حقوق اسلامی و حدود شرعی در برنامه‌های مختلف صدا و سیما تاکید کرد.

وی مراکز بهداشتی و درمانی را یکی دیگر از معضل‌های اساسی در بخش بانوان عنوان کرد و بیان داشت: شاهد برخی بی‌نظمی‌ها در مراکز بهداشتی و درمانی به خصوص در بخش‌های بانوان هستیم به طوری که گاهی اوقات به دلیل نبود نیرو مسئولان بیمارستان‌ها مجبور به استفاده از نگهبان مرد در این بخش‌ها می‌شوند که این امر موجب بروز برخی نارضایتی‌ها و مشکلات دیگر شده است.

وی اذعان داشت: باید مسئولان دستگاه‌های مختلف پیگیر اقدامات و عملکردهای کارکنان خود باشند تا به این ترتیب جایگاه حجاب و عفاف به عنوان یکی از فرهنگ‌های مترقی اسلامی بازشناسی و بازیابی شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی در پایان گفت: توجه به روستاها و به خصوص در بخش‌های مرزی می‌تواند راه‌حلی برای مبارزه عملی با بروز پدیده بدحجابی باشد چرا که در این مناطق بیشتر خانواده‌ها به دلیل عدم دسترسی به شبکه‌های جمهوری اسلامی ایران مجبور به استفاده از ماهواره بوده و به این ترتیب خطر ابتلا به آسیب‌های اجتماعی در این قشر بیشتر احساس می‌شود.

انتهای پیام/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول