اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو جامعه بسیج اساتید گیلان:

ترویج بدحجابی توطئه دشمنان است

خبرگزاری فارس: عضو جامعه بسیج اساتید گیلان بدحجابی را مصداق جرم دانست و گفت: ترویج پدیده شوم بدحجابی توطئه دشمنان است.

ترویج بدحجابی توطئه دشمنان است

علی‌محمد جلوه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اهمیت موضوع حجاب و عفاف در قرآن کریم، اظهار کرد: معضل بی‌حجابی در جامعه اسلامی ما در درجه نخست موضوعی سیاسی است.

وی با بیان اینکه قرآن کریم بر خلاف بسیاری از مسائل در موضوع حجاب و عفاف به صورت دقیق و موشکافانه وارد عرصه شده است، ابراز کرد: قرآن کریم قانون اساسی دین مبین اسلام است.

جلوه با اشاره به اینکه در هر قانون اساسی به کلیات توجه می‌شود، تصریح کرد: توجه و حساسیت قرآن به موضوع حجاب و عفاف نشانه اهمیت این موضوع است.

وی به آیاتی از سوره مبارکه نور و احزاب که خداوند در آن مردهای جامعه را از نگاه غیرانسانی به زن‌ها بازداشته است، اشاره کرد و گفت: قرآن از مردها می‌خواهد با نگاهی انسانی با زنان در روابط اجتماعی تعامل داشته باشند.

این استاد دانشگاه با ذکر حدیثی از حضرت زهرا (س) که فرمود «بهترین چیز برای یک زن‌ این است که مردی او را نبیند و او نیز مردی را نبیند»، تصریح کرد: این حدیث به معنای عدم حضور زن‌ها در اجتماع و ماندن آنها در خانه نیست بلکه به معنای حفظ حریم‌هاست.

وی اضافه کرد: میزان رعایت حجاب و رابطه محرم و نامحرم در قرآن کریم به طور کامل مشخص شده است.

جلوه، تقوا را همسایه دیوار به دیوار عصمت دانست و افزود: منظور از عصمت در اینجا، پرهیز و خویشتن‌داری است.

عضو بسیج اساتید گیلان، بد‌حجابی را مصداق جرم دانست و ابراز کرد: دشمنان ایران اسلامی در حال مدیریت و گسترش این پدیده شوم و نابهنجار هستند.

وی هر چادر زنان و دختران ایرانی را مانند یک سنگر دانست و بیان کرد: دشمنان به خوبی می‌دانند که اگر بخواهند ما را شکست دهند باید چادر زنان را از آنها بگیرند.

جلوه بدحجابی در جامعه را یک توطئه دانست و از مسئولان خواست تا با افرادی که شئونات اسلامی جامعه را رعایت نمی‌کنند برخورد جدی داشته باشند.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول