اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان خبر داد

تفکیک محکومان مواد مخدر از سایر زندانیان خوزستان

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان از جداسازی محکومان مواد مخدر از دیگر زندانیان استان در صورت راه‌اندازی اردوگاه الحدید در اهواز خبر داد.

تفکیک محکومان مواد مخدر از سایر زندانیان خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید جعفر حجازی شامگاه یکشنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان بر لزوم تفکیک و طبقه‌بندی زندانیان و مجرمان مربوط به مواد مخدر تاکید کرد و گفت: در صورت راه‌اندازی اردوگاه الحدید، محکومان مواد مخدر به این محل انتقال می‌یابند تا ضمن فراگیری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در رشته‌های مختلف، دوره محکومیت و اصلاح و تربیت را سپری کند.

وی با اشاره به اینکه درصدی از معتادان پس از سپری کردن دوران محکومیت، بار دیگر به زندان برمی گردند، علت آن را نداشتن شغل و انجام سرقت‌های خرد توسط معتادان برای تأمین مواد مخدر مصرفیشان عنوان کرد و گفت: با پاکسازی مناطق آلوده و جمع آوری معتادان، امنیت اجتماعی مردم در شهرهای مختلف استان تا حد قابل توجهی بهبود خواهد یافت.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان همچنین به اردوگاه در دست احداث و تجهیز نیروی انتظامی خوزستان اشاره کرد و افزود: هر دو اردوگاه در مجموع ظرفیت نگهداری و پذیرش 4 هزار معتاد را دارند.

حجازی وظایف دستگاه‌های مختلف را یادآور شد و ابراز داشت: سازمان جهاد کشاورزی مکلف شده نسبت به راه‌اندازی مجتمع‌های تولیدی در کنار اردوگاه الحدید به منظور اشتغالزایی برای معتادان پس از ترک، اقدام نماید.

وی مهم‌ترین عامل تأثیرگذار را پیشگیری از اعتیاد و آن را وظیفه اجتماعی همگانی دانست و افزود: حدود 3 میلیون نفر جمعیت زیر 35 سال داریم که بیش از سایر اقشار در معرض تهدید مواد مخدر هستند و لازم است خانواده‌ها در این خصوص هوشیار و آگاه باشند.

استاندار خوزستان خطاب به مدیران دستگاه‌ها به ویژه نیروی انتظامی و اداره کل زندان‌ها گفت: باید تلاش کنیم تا مهرماه عملیات اجرایی و آماده سازی اردوگاه‌های معتادان پایان یابد و در آبان ماه طرح پاکسازی مناطق آلوده و جمع‌آوری و تفکیک معتادان از دیگر زندانیان را به اجرا درآوریم.

این مسئول عنوان کرد: ستاد اشتغال افراد معتادی که وارد اردوگاه شده و ترک کرده‌اند باید با مدیریت عامری گلستان معاون برنامه‌ریزی استانداری فعال شود تا برای اشتغال و آینده کاری پاک شدگان از اعتیاد برنامه‌ریزی شود و بهانه‌ای برای ورود مجدد آن‌ها به این عرصه وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول