اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان:

شعر رضوی نقطه اوج نشر فرهنگ ائمه است

خبرگزاری فارس: فرماندار کوهبنان گفت: با گره خوردن هنر والای شعر و شاعری با دریای معارف و ارزش‌های اسلامی، سیره و کلام معصومین می‌توان در راستای نشر فرهنگ امامان گام‌های ارزنده‌ای برداشت که شعر رضوی نقطه اوج این اقدام است.

شعر رضوی نقطه اوج نشر فرهنگ ائمه است

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، منصور متقی یکشنبه شب در آیین اختتامیه برگزاری ششمین جشنواره شعر رضوی در کوهبنان اظهار داشت: به لطف خداوند با توجه به حاکم بودن بعد مذهبی بر استان کرمان و به دلیل ارادت مردم این دیار به امام رضا(ع) کلید این جشنواره برای نخستین‌بار در کرمان زده شد و امروز این فرهنگ در تمام کشور گسترش پیدا کرده است که همه ساله شاعران و ارادتمندان به امام هشتم حرف دل خود را برای دیگران بیان کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی را راه‌های گسترش فرهنگ رضوی و آشنایی نسل جوان با زندگی امام رضا (ع) و ابراز محبت و علاقه به ایشان برگزاری همین جشنواره‌ها است که با جدیت اداره ارشاد همه ساله شاهد برگزاری این مهم در کشور هستیم.

فرماندار کوهبنان بیان داشت: برگزاری جشنواره شعر رضوی از چند نکته حائز اهمیت است ابتدا به جهت تأثیری که هنر والای شعر در جذب مخاطب دارد زیرا در عرصه انتقال مفاهیم و ارزش‌ها یکی از پرجاذبه‌ترین شیوه‌ها از طریق شعر است که در بین تمام اقشار مختلف مردم رسوخ می‌کند و ماندگار است.

متقی گفت: با گره خوردن هنر والای شعر و شاعری که یک نوع جوشش درونی است با دریای معارف و ارزش‌های اسلامی، سیره و کلام معصومین می‌توان در راستای نشر فرهنگ امامان معصوم گام‌های ارزنده‌ای برداشت که شعر رضوی نقطه اوج این اقدام است.

وی تصریح کرد: تمام شاعرانی که در زمینه شعر ارزشی و دینی گام بر می‌دارند از مروجان فرهنگ و سیره معصومین (ع) هستند که ضمن گسترش این فرهنگ از سیره آنان در برابر تهاجمات دشمنان نیز حراست می‌کنند و نمی‌گذارند به میراث گران‌بها و با ارزش معصومین توسط دشمنان خدشه‌ای وارد شود.

انتهای پیام/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول