اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی:

سیمان بالاترین سهم صادرات آذربایجان‌غربی را به خود اختصاص داد

خبرگزاری فارس: ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی گفت: پنج ماه نخست سال جاری انواع سیمان سهم نخست میزان صادرات آذربایجان‌غربی را به خود اختصاص داده است.

سیمان بالاترین سهم صادرات آذربایجان‌غربی را به خود اختصاص داد

میرهاشم سیداحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: انواع سیمان با 36 میلیون دلار صادرات 16 درصد از سهم کل صادرات استان آذربایجان‌غربی را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه پس از سیمان، انواع میوه‌های خوراکی رتبه دوم را در استان به خود اختصاص داده‌اند، تصریح کرد: میزان صادرات انواع میوه‌های خوراکی 32 میلیون دلار بود که این کالا نیز سهم 14 درصدی از کل صادرات استان را دارد.

سیداحمدی با اشاره به صادرات 29 میلیون دلار فرآورده از سبزیجات و میوه‌جات از استان در پنج ماه نخست سال جاری، تصریح کرد: سهم فرآورده‌ها از سبزیجات و میوه‌ها از کل صادرات استان نیز 13 درصد است.

وی با اشاره به سهم هشت درصدی سوخت‌های معدنی از جمله قیر در پنج ماه نخست سال جاری، خاطرنشان کرد: در این راستا شاهد صادرات 18 میلیارد تومانی قیر از استان هستیم.

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی با اشاره به صادرات ماشین‌آلات و وسائل مکانیکی از استان در پنج ماه نخست امسال، اعلام کرد: در این مدت 16 میلیون دلار صادرات داریم که این کالا نیز هفت درصد از سهم کل صادرات استان را به خود اختصاص داده است.

سیداحمدی با بیان اینکه مواد پلاستیکی و اشیای ساخته شده از آن نیز سهم شش درصدی از کل صادرات استان را به خود اختصاص داده‌اند، گفت: در این راستا نیز صادرات 14 میلیون دلاری را شاهدیم.

وی فرآورده‌های خوراکی و فرآورده‌ها از غلات را از دیگر کالاهای صادراتی استان عنوان کرد و افزود: سهم هر یک از این کالاها از کل صادرات استان چهار درصد، سه درصد است.

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی ادامه داد: مصنوعات از چدن و آهن و فولاد با هفت میلیون دلار صادرات سه درصد از کل صادرات استان را دارد.

انتهای پیام/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول