اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

20 و 21 مهرماه

هجدهمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور در تبریز برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: قائم مقام سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: هجدهمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور 20 و 21 مهرماه سال‌جاری در تبریز برگزار می‌شود.

هجدهمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور در تبریز برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد راستی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: همایش توسعه صادرات غیرنفتی اگرچه در سال‌های قبل به صورت استانی برگزار شده اما دارای ظرفیت‌های ملی بوده است و در راستای ارتقای صادرات غیرنفتی در عرصه کشوری عمل کرده است.

وی افزود: با برگزاری همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی می‌توان راهکاری ارائه کرد که جلوی تاثیرات تحریم‌ها در شرایط کنونی گرفته شود.

راستی با بیان اینکه برگزاری همایش توسعه صادرات غیرنفتی تبریز از سال 74 آغاز شده است، افزود: از آن سال به بعد همه ساله این همایش در استان در سطح ملی برگزار شده است.

وی اظهار کرد: توجه به صادرات غیرنفتی و توسعه آن در بخش‌هایی نظیر صنعت، معدن، کشاورزی و خدمات می‌تواند کشورمان را در جریان تحولات و بحران‌های مختلف و ابتلا به بیماری‌ اقتصادی، نجات دهد، چراکه وابستگی به‌ درآمدهای نفتی در بسیاری از کشورها همچون شمشیر دو لبه عمل کرده است.

راستی تاکید کرد: امروزه ثابت شده است که تکیه بر اقتصاد مبتنی بر نفت نمی‌تواند انتظار دولت برای صنعتی‌ شدن و تنوع‌ بخشیدن به تولیدات را تأمین کند.

وی گفت: هجدهمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی روزهای 20 و 21 مهر ماه سال‌جاری با حضور اقتصاددانان، اساتید دانشگاه، کارآفرینان، کارشناسان، صادرکنندگان، مسئولان اجرایی بخش‌های مختلف اقتصادی، اعضای اتاق‌های بازرگانی و دانشجویان رشته‌های مرتبط برگزار خواهد شد. 

انتهای پیام/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول