اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

اردبیل 4 میلیون تن محصول کشاورزی تولید کرد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: کشاورزان استان اردبیل در سال زراعی جاری 4 میلیون و 150 هزار تن محصول متنوع کشاورزی تولید و روانه بازار مصرف کردند.

اردبیل 4 میلیون تن محصول کشاورزی تولید کرد

عادل عبد ایمانی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: بر اساس چشم‌انداز 20 ساله نظام کشورمان باید ظرفیت تولید خود را در تمام بخش‌های کشاورزی به 300 میلیون تن افزایش دهد تا بتواند ضمن تامین نیاز غذایی کشور نقش بی‌بدیلی را در استقلال و خودکفایی کشور ایفا کند.

وی جایگاه ایران را در دنیا در تولید محصولات متنوع بی‌نظیر توصیف کرد و یادآور شد: ایران در تولید برنج، سیب‌زمینی و چغندر‌قند جزو کشورهای ممتاز و در حبوبات و گندم نیز جزو استان‌های شاخص کشور به شمار می‌رود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به اینکه با تلاش کشاورزان و هدایت همکاران وضعیت تولید در سال جاری در استان اردبیل مطلوب بوده و به طوری که در محصولات زراعی بیش از 3 میلیون و 300 هزار تن محصول تولید کردیم.

عبد ایمانی با اعلام اینکه در بخش دام 500 هزار تن و محصولات باغی نیز 345 هزار تن محصول تولید شده است، خاطرنشان کرد: ما در تولید گندم 20 درصد با افزایش مواجه بودیم و تولید حبوبات در اراضی دیم استان نیز 60 درصد افزایش یافته است.

این مسئول گفت: استان اردبیل در تولید محصولات باغی 40 درصد نسبت به سال گذشته افزایش تولید محصول داشته است و این افزایش سبب شده است تا جایگاه استان اردبیل در تولید محصولات استراتژیک و تقویت جبهه تولید پایدار موفق عمل کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تاکید کرد: در مجموع 15 تا 20 درصد افزایش تولیدات محصولات کشاورزی را در سطح استان شاهد هستیم.

عبد ایمانی با اشاره به حمایت‌های مختلف از کشاورزان به ویژه در تامین نهاده‌های ضروری نظیر بذر، کود و سم بیان داشت: به رغم اینکه یارانه برخی از این نهاده‌ها حذف شده ولی ما در تامین کود مورد نیاز کشاورزان همه ساله اقدام به ذخیره‌سازی و بهره‌برداری صحیح می‌کنیم.

وی در پایان سخنان خود موضوع آموزش و ترویج را از امور زیربنایی در بخش کشاورزی اعلام کرد و در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: تامین آب و نحوه صحیح مصرف آن قطعاً به افزایش راندمان کشاورزی کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول