اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کانون فرهنگی ـ هنری مساجد اردبیل:

200 جشن مردمی در دهه کرامت برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس کانون فرهنگی ـ هنری مساجد استان اردبیل گفت: همزمان با دهه کرامت 200 جشن مردمی در محلات و مساجد مختلف استان اردبیل برگزار می‌شود.

200 جشن مردمی در دهه کرامت برگزار می‌شود

نادر سقا امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در قالب جشن‌های مردمی برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها به سمت انسجام‌بخشی جشن‌های مردمی در شأن و شوکت امام رضا (ع) و خواهر گرانقدرش حضرت معصومه (س) است که سعی داریم در نقاط مختلف این استان مراسم جشن با شکوهی را برگزار کرده و مخاطبان این برنامه‌ها را راضی نگه داریم.

وی خاطرنشان کرد: شورای هماهنگی جشن‌های مردمی با مشارکت 24 دستگاه اجرایی و متولی این حوزه شکل گرفته و در یک سند پیشنهادی در تلاش هستیم تا برنامه‌های دهه کرامت با تنوع و شکوه خاص برگزار شود.

رئیس کانون فرهنگی ـ هنری مساجد استان اردبیل از اعلام آمادگی دستگاه‌های فرهنگی و هنری برای مشارکت در اجرای این برنامه‌ها خبر داد و افزود: در قالب این برنامه‌ها قرار بین نمازهای یومیه در مساجد زیارت ویژه امام رضا (ع) برگزار شود و در حوزه‌های ورزشی، هنری و فرهنگی نیز مسابقات و برنامه‌های عمومی اجرایی شود.

سقا تصریح کرد: برگزاری مسابقات کتابخوانی، برپایی اردوهای زیارتی به مشهد مقدس، تولید نشریه و بروشور و همچنین قرائت زیارت‌نامه حضرت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) در این ایام پیش‌بینی شده است.

این مسئول ادامه داد: به دلیل تقارن این دهه با هفته دفاع مقدس برنامه‌هایی نیز با حال و هوای ایثارگری رزمندگان برگزار شده و یک آگاهی‌بخشی به عموم جامعه نیز در خصوص اهمیت دفاع مقدس و تکیه رزمندگان بر اعتقادات و مبانی دینی در ثمر‌بخشی این جنگ اعلام خواهد شد.

دبیر ستاد جشن‌های دهه کرامت در اردبیل از دو برابر شدن برنامه‌های دهه کرامت امسال در مقایسه با سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: در سال گذشته 100 برنامه در این دهه برگزار شد که امسال 200 برنامه اجرایی می‌شود.

سقا به عمده برنامه‌های اجرایی در این ایام اشاره کرد و  بیان داشت: برپایی ایستگاه‌ها صلواتی، انتشار اخبار از طریق رسانه‌های مطلع، افتتاح نمایشگاه پوستر و آثار گرافیکی و ده‌ها برنامه فرهنگی و هنری در کانون‌های مساجد با محوریت معرفی فرهنگ رضوی تدارک دیده شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: به میمنت این ایام و به پاسداشت امام هشتم هشت کانون فرهنگی – هنری مساجد در جای جای استان اردبیل افتتاح می‌شود.

رئیس کانون فرهنگی – هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: به نیت امام هشتم از هشت تابلوی شجره‌نامه امامزاده‌ها نیز رونمایی خواهد شد که قرار است فردا در مراسم افتتاح هفتمین جشنواره مدیحه‌سرایی و چاوشی‌خوانی در فخر‌آباد مشگین‌شهر از اولین تابلوی شجره‌نامه امامزاده سید سلیمان رونمایی شود.

سقا بیان داشت: این تابلوها به سه زبان انگلیسی، فارسی و ترکی نگاشته شده که شامل بیوگرافی امامزاده‌ها و همچنین زندگینامه و شجره‌نامه آنهاست.

این مسئول در پایان سخنان خود تجلیل از خادمان فرهنگ رضوی در مساجد و همچنین برگزاری آیین سرود رضوی روستایی را به شکل استانی از دیگر برنامه‌های اولویت‌دار این دهه اعلام کرد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول