اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی

دو جشن بزرگ دهه کرامت در گچساران برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران گفت: در دهه کرامت دو جشن بزرگ همراه با برنامه‌های متنوع موسیقی، شعر و تئاتر طنز با حضور هنرمندان در گچساران برگزار می‌شود.

دو جشن بزرگ دهه کرامت در گچساران برگزار می‌شود

سید زمان علی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: دهه کرامت و ایام فرخنده جشن‌های میلاد حضرت امام رضا (ع) فرصتی برای بروز و ظهور جلوه‌های مودت و محبت و دستیابی به معرفت بیشتر به شخصیت این امام همام است.

وی با اشاره به همزمانی هفته دفاع مقدس و دهه کرامت امسال افزود: برگزاری ویژه برنامه‌های این دو مناسبت باید با انسجام بیشتر و شکوه مضاعف نسبت به سال‌های گذشته اجرا شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران با اشاره به تقارن دهه کرامت با هفته دفاع مقدس ادامه داد: باید تلاش شود در دهه کرامت برنامه‌ها و جشن‌هایی برنامه‌ریزی و برپا شود که در شأن و منزلت این دهه پر برکت باشد.

علی‌پور توجه خاص به ائمه اطهار (ع) را ضروری دانست و تصریح کرد: ما شیعیان باید در ولادت ائمه اطهار (ع) شاد باشیم و در شهادت‌‌ها به سوگ بنشینیم که این کار می‌تواند اهمیت موضوع را نشان دهد.

وی یادآور شد: این دهه که فاصله زمانی بین ولادت حضرت معصومه (س) و ولادت امام رضا (ع) است باید همانند دیگر مناطق کشور در گچساران با شکوه خاصی برگزار شود.

علی‌پور با اشاره به اینکه تقارن این دهه با هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس فرصت خوبی برای شناساندن فرهنگ رضوی به نسل جوان و نوجوان است، بیان داشت: با فرهنگ‌سازی و کارهای فرهنگی می‌توان عموم مردم به ویژه جوانان را به شناخت هر چه بیشتر دین مبین اسلام و ائمه اطهار (ع) سوق داد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره رضوی، هنرهای تجسمی و دعای باران در این شهرستان بیان داشت: این جشنواره در روز 28 شهریورماه در سالن باشگاه فرهنگیان برگزار می‌شود.

علی‌پور افزود: در پایان این جشنواره به هشت نفر از برگزیدگان هدایای نقدی به مبلغ یک میلیون ریال اهدا خواهد شد.

وی برگزاری جشنواره‌های رضوی را عاملی برای شکوفایی استعدادهای هنرمندان دانست و تأکید کرد: باید تلاش کنیم این جشنواره به بهترین شکل برگزار شود تا زمینه ارتقای هنرمندان شهرستان فراهم شود.

به گزارش فارس، امسال از 28 شهریورماه تا هفتم مهر ماه جاری (اول تا یازدهم ذی‌العقده) بنام دهه کرامت نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول