اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

روسای فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های خراسان‌شمالی:

جشنواره تئاتر رضوی کارگاهی آموزشی برای تولیدات فاخر است

خبرگزاری فارس: روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های خراسان‌شمالی با تأکید بر اهمیت برگزاری جشنواره سراسری تئاتر رضوی در این استان، این جشنواره را کارگاهی آموزشی در جهت تولید تئاتر فاخر و ارزشی دانستند.

جشنواره تئاتر رضوی کارگاهی آموزشی برای تولیدات فاخر است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان‌شمالی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بجنورد گفت: زمانی می‌توان رشد هنر نمایش را اندازه‌گیری کرد که معیار سنجش یا سنگ محکی داشته باشیم و این جشنواره فرصتی برای محک‌زدن هنرمندان است.

رضا رضایی اظهار کرد: یکی از مزیت‌های نسبی استان خراسان‌شمالی به خصوص شهرستان بجنورد هنر نمایش است که این شهرستان در این زمینه از پتانسیل و ظرفیت بالایی برخوردار است.

مدیر اجرایی این جشنواره با اشاره به ساماندهی گروه‌های نمایشی و عنوان اینکه فضای بیشتری برای این گروه‌ها فراهم شده است، افزود: نتیجه این ساماندهی پیشرفت چشمگیر هنر نمایش استان و حضور هنرمندان در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مانه و سملقان نیز در ادامه با ابراز خرسندی از برگزاری این جشنواره برای چهارمین سال در استان خراسان‌شمالی گفت: برگزاری این جشنواره نشان‌دهنده استقبال و پتانسیل قوی هنر نمایش در استان است.

اسماعیل مقدس با اشاره به اینکه شرکت هنرمندان در این‌گونه جشنواره‌ها پایه‌های هنر نمایش را قوی‌تر می‌کند، افزود: خلق آثار هنری توسط هنرمندان به تشویق، تقدیر و همچنین فراهم‌سازی بسترهای مناسب احتیاج دارد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری چهارمین دوره جشنواره تئاتر رضوی در استان کاری گروهی است، گفت: اجرای نمایش‌های این جشنواره فقط به مرکز استان ختم نشود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فاروج با اشاره به اینکه تولید تئاتر و خلق یک اثر هنری نیازمند دو عامل اساسی کارگردانی و متن نمایشی است، تقویت این عوامل را مورد توجه قرار داد و گفت: در این راستا برنامه‌ریزی و تلاش می‌کنیم.

علی‌اصغر نودهی با اشاره به اینکه شهرستان فاروج با کمبود هنرمند دست و پنجه نرم می‌کند، افزود: آموزش در هر زمینه‌ای از کودکی سرچشمه می‌گیرد که این اداره با همکاری کانون‌های مساجد آموزش در زمینه تئاتر کودک را آغاز کرده است.

وی تلاش برای رشد و ماندگاری هنرمندان این عرصه را از اولویت‌های این حوزه عنوان و در این رابطه به برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی برای هنرمندان فعال تئاتر اشاره کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسفراین به ترویج و توسعه فرهنگ تئاتر رضوی اشاره کرد و گفت: با زبان هنر به شکلی گویا و توانمند می‌توان رابطه عشق و علاقه مردم به ائمه را به روی صحنه آورد.

حسین  هلاکویی با اشاره به برگزاری موفق سه دوره گذشته جشنواره تئاتر رضوی در این استان اظهار کرد: تئاتر رضوی در استان ما ارتباط عمیقی با هنردوستان برقرار کرده و هنرمندان به خوبی با خلاقیت و استفاده از تئاتر علمی در انتقال ارزش‌های دینی موفق عمل کرده‌اند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جاجرم نیز گفت: جشنواره تئاتر رضوی فرصتی برای بیان و پرداختن به ارزش‌های اعتقادی، عرفانی و دینی است چراکه زبان هنر گویاترین زبان است.

حسنعلی موسی‌زاده با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌های مختلف بسترها را برای شکوفایی استعدادها و تعامل بیشتر بین هنرمندان و همچنین باعث بالا رفتن شناخت و آگاهی از هنر تئاتر و ارتقای سطح تئاتر از لحاظ کیفی و کمی برای هنرمندان را فراهم می‌کند، به نیازهای گروه‌های تئاتر در شهرستان‌ها اشاره کرد.

وی تصریح کرد: این گروه‌ها با نبود اساتید و کمبود بازیگر، امکانات و هزینه‌های مالی روبرو هستند که تمام این عوامل باعث کاهش انگیزه در هنرمندان می‌شود.

موسی‌زاده خاطرنشان کرد: هنرمندان با افزایش الفبای تئاتر به صورت صحیح می‌توانند از ظرفیت‌ها به نحو مطلوبی استفاده کنند به طوری که این هنر می‌بایست روزانه خوراک فکری و روحی هنرمندان در این عرصه شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گرمه هم برگزاری این جشنواره را فرصتی برای کسب تجربه نوآموزان از اساتید پیشکسوت دانست و گفت: هنرمندان می‌بایست مطالعه، ارتباط و تعامل خود را با هنرمندان و اساتید جشنواره بیشتر کنند.

علی شکوری افزود: امسال شرکت‌کنندگان قوی‌تری در این جشنواره حضور دارند که برای ارتقای سطح هنری هنرمندان بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام/ل30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول