اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته گردشگری

30 برنامه متنوع، هفته گردشگری آذربایجان‌شرقی را پربار می‌کند

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر آذربایجان‌شرقی گفت: سازمان میراث فرهنگی استان با اجرای بیش از 30 برنامه فرهنگی و متنوع به استقبال هفته گردشگری سال‌جاری می‌رود.

30 برنامه متنوع، هفته گردشگری آذربایجان‌شرقی را پربار می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: آذربایجان‌شرقی همزمان با سراسر کشور اجرای برنامه‌های متنوع و متعددی را برای بزرگداشت هفته گردشگری پیش‌بینی کرده است.

وی به صدا درآوردن زنگ گردشگری در مدارس همزمان با سایر نقاط کشور را نخستین برنامه هفته گردشگری عنوان کرد و افزود: مراسم تجلیل از خادمان گردشگری، دیدار فعالان عرصه گردشگری با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز و خانواده معظم شهدا و ایثارگران در روزهای نخست این هفته برگزار می‌شود.

محمدی تصریح کرد: تجدید میثاق با شهدا و حضور بر مزار شهدا و غبارروبی، سخنرانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان پیش از خطبه‌های نماز جمعه و حضور وی در مدارس و دانشگاه‌، برگزاری نشست تخصصی با عنوان نقش خدمات استاندارد در رونق سفر و نیز برگزاری نشست تخصصی کارگروه گردشگری شهرداران، مقامات و فعالان عرصه گردشگری از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته گردشگری هستند.

عضو شورای مشورتی گردشگری کشور با اشاره به برگزاری تورهای متعدد در این هفته یادآور شد: تورهای آشناسازی مدارس و تورهای ارزان قیمت استان‌گردی توسط دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، تورهای استان‌گردی برای اساتید و دانشجویان در شهرستان‌های مختلف، تور آشناسازی معلمان انشاء مقاطع ابتدایی و راهنمایی با جاذبه‌های گردشگری استان و تور آشناسازی استان برای عکاسان از جمله این برنامه‌ها هستند.

محمدی خاطرنشان کرد: در این هفته همچنین برنامه‌هایی نظیر نمایشگاه عکس در خانه پروین اعتصامی تبریز، همایش پیاده‌روی با عنوان «سفر سلامت»، کارگاه آموزشی برای مدیران و کارکنان دفاتر خدمات مسافرتی، مسابقه نقاشی از آثار تاریخی در سطح دانش‌آموزان استان و گردهمایی راهنمایان گردشگری به همراه کارگاه آموزشی برگزار می‌شود.

وی حضور در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی و معرفی جاذبه‌های گردشگری آذربایجان‌شرقی در رسانه‌ها را از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای هفته گردشگری در استان خواند و گفت: استفاده‌کنندگان از هتل‌های استان در این هفته از 40 درصد تخفیف برخوردار خواهند بود.

محمدی با اشاره به برگزاری نشست‌های مختلف خبری در این هفته، تصریح کرد: از شهرهای خواهرخوانده تبریز برای حضور در تبریز دعوت به عمل آمده و ضمن استقبال از گردشگران ورودی در فرودگاه تبریز در این یک هفته، نشست‌های تخصصی مدیران هتل‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی در خصوص تورهای ورودی نیز برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان، افزود: آماده کردن پکیج‌ها و بروشورهای استان به مقدار کافی جهت توزیع و نیز برگزاری مسابقه نقاشی از آثار تاریخی در سطح دانش‌آموزی دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته گردشگری در آذربایجان‌شرقی را تشکیل می‌دهند.

محمدی با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی طی سال‌های اخیر از جهش خوبی در گردشگری برخوردار بوده است، خاطرنشان کرد: داشته‌های فرهنگی و تاریخی آذربایجان‌شرقی دلیل اصلی توسعه گردشگری این استان در منطقه بوده که نیازمند بسط و فعالیت بیشتر است.

هفته گردشگری از شش مهرماه به عنوان روز جهانی جهانگردی آغاز شده و با ارائه برنامه‌های ویژه تا یک هفته پس از آن در آذربایجان‌شرقی همزمان با سراسر کشور ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/و20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول