اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان- 5

«مترسک» به کلیشه‌های رایج در تئاتر کودک و نوجوان خاتمه داد

خبرگزاری فارس: مدیر داخلی گروه نمایش «مترسک» گفت: نگاه خلاقانه نمایش مترسک به نمایش به کلیشه‌های رایج در تئاتر کودک و نوجوان خاتمه داد.

«مترسک» به کلیشه‌های رایج در تئاتر کودک و نوجوان خاتمه داد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از ستاد خبری نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، ساسان پیروز با بیان اینکه نمایش مترسک برگرفته از مجموعه داستانی "هنک گاو چران" نوشته جان اریکسون است، افزود: این مجموعه داستان معروفی است که حدود 37 جلد کتاب است و برخی از آن در ایران ترجمه شده است.

وی تصریح کرد: این نمایش برای گروه سنی نوجوانان 12 سال به بالا تولید شده که پیش از این در تالار حافظ تهران اجرای نمایش داشته و پرمخاطب‌ترین نمایش این سالن بوده است.

مدیر داخلی گروه نمایش «مترسک» یادآور شد: در این نمایش هفت بازیگر ایفای نقش می‌کنند و موسیقی نیز به صورت زنده اجرا می‌شود که فضای شادی را برای مخاطبان ایجاد می‌کند.

وی هدف از تولید این نمایش را شکستن کلیشه‌های تئاتر کودک عنوان کرد و افزود: این نمایش توانسته ساده‌انگاری که در تولید نمایش کودکانه است، را بشکند و سعی دارد به دست کم گرفتن مخاطب پایان دهد.

پیروز در ادامه یادآور شد: مهمترین پیامی که این نمایش برای مخاطبان دارد نگاه خلاقانه است به طوری که به کلیشه‌های رایج در نمایش خاتمه می‌دهد.

وی با اشاره به میزبانی همدان در جشنواره نوزدهم، خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره در همدان اتفاق خوبی است زیرا با عدم تمرکز جشنواره در تهران موجب رشد و شکوفایی هنر در سایر نقاط ایران می‌شود که همین خود نقطه عطفی در تئاتر کودک و نوجوان است.

وی یکی از شاخصه‌های تئاتر امسال را تفکیک تئاتر کودک از نوجوان دانست و ابراز کرد: این امر حلقه مفقوده‌ای در تئاتر به شمار می‌رفت که امسال با تحقق بخشیدن به این موضوع می‌توان با پشتوانه مناسبی به آینده تئاتر کودک و نوجوان امیدوار بود.

مدیر داخلی گروه نمایش «مترسک» هدف از برگزاری جشنواره را تنها حضور نمایشگران در آن ندانست و گفت: شرکت در جشنواره به اشتراک گذاشتن مسائل مختلف و موجود در تئاتر است که در آن باید به علایق مخاطب اندیشید.

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از 16 تا 22 مهر ماه در همدان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول