اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان-10

جشنواره تئاتر کودک در تمام شهرستا‌ن‌های همدان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: امسال جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در شش سالن با ظرفیت یک هزار و 502 صندلی و در تمام شهرستان‌های همدان برگزار می‌شود.

جشنواره تئاتر کودک در تمام شهرستا‌ن‌های همدان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، خسرو بیات در ستاد اجرایی نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان اظهار کرد: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در تاریخ 16 تا 22 مهر ماه در شهر همدان و بخش جنبی جشنواره در تمام شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

وی شعار تئاتر امسال را آموزش مخاطب و نقش آن در تربیت عنوان کرد و گفت: مسابقه تئاتر کودک، مسابقه تئاتر نوجوان، مسابقه نمایشنامه‌نویسی و نمایش‌خوانی، مسابقه تئاتر خیابانی، بخش بین‌الملل، تولیدات ویژه، کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی از بخش‌های جشنواره امسال است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با تشریح آثار رسیده به بخش بین‌الملل جشنواره گفت: بیش از 70 اثر از کشورهای متقاضی شرکت در نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان به دفتر جشنواره رسیده و بدین ترتیب کار بازبینی، بررسی و انتخاب آثار در بخش بین‌الملل آغاز شده است.

وی با بیان اینکه نتایج بازبینی این بخش از جشنواره نیمه اول مهر ماه اعلام خواهد شد، افزود: کشورهایی چون آلمان،‌ ایتالیا، مصر، بلژیک، هلند، آفریقای جنوبی، سوئیس، ژاپن و چین نیز فیلم آثارشان را به دفتر جشنواره ارسال کرده‌اند.

بیات همچنین در خصوص آثار رسیده به بخش نمایشنامه‌نویسی جشنواره بیان کرد: با پایان مهلت ارسال آثار به بخش مسابقه نمایشنامه‌نویسی شورای انتخاب آثار متشکل از منصور خلج، احمد بیگلریان و حمیدرضا نعیمی کار خود را آغاز کرده و مجموعه آثار رسیده به بخش‌های مسابقه نمایشنامه‌نویسی و نمایشنامه‌خوانی را برای حضور در جشنواره نوزدهم ارزیابی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه از بخش نمایش‌های خیابانی استقبال زیادی شده است، افزود: 91 گروه نمایش در این بخش متقاضی شده‌اند که 24 طرح تاکنون به مرحله بازبینی رسیده است که از این میان شش طرح متعلق به استان همدان است.

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان 16 تا 22 مهر ماه در همدان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول