اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دهه کرامت

جشنواره ملی نقاشی خط رضوی در خراسان جنوبی آغاز به کار کرد

خبرگزاری فارس: طی مراسمی همزمان با دهه کرامت دومین جشنواره ملی نقاشی خط و حروف نگاره‌های رضوی در بیرجند آغاز به کار کرد.

جشنواره ملی نقاشی خط رضوی در خراسان جنوبی آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قائم مقام فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی عصر امروز در حاشیه برگزاری کارگاه‌های  جشنواره ملی نقاشی خط و حروف نگاره‌های رضوی در بیرجند اظهار کرد: نقاشی هنر جدیدی است که قدمت آن به یک دهه می‌رسد.

محمدحسین جعفری از ارسال 300 اثر به جشنواره نقاشی خط و حروف نگاره‌های رضوی در این استان خبر داد.

وی تصریح کرد: آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره نسبت به سال گذشته از سطح کیفی بالاتری برخوردار بوده است.

قائم مقام فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از حضور هنرمندان 29 استان کشور در این جشنواره خبر داد و افزود: بیشترین آثار مربوط به استان‌های خراسان جنوبی، اصفهان و تهران است.

جعفری با بیان اینکه 126 هنرمند در این جشنواره شرکت کرده‌اند، یادآور شد: 45 اثر به عنوان آثار برتر در این جشنواره انتخاب شده است.

وی از رویکرد جدیدی در این جشنواره خبر داد و تصریح کرد: در جشنواره امسال هنرمندان طی دو روز به تولید آثار خود می‌پردازند.

قائم مقام فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: خراسان جنوبی تاکنون موفق به برگزاری دو جشنواره ملی عکس رضوی، سه جشنواره ملی جوانه‌های شعر رضوی، یک جشنواره ملی پژوهشی و دو جشنواره ملی نقاشی خط و حروف نگاره‌های رضوی شده است.

جعفری افزود: در جشنواره امسال هنرمندان بسیاری از سراسر کشور حضور دارند که خلاقیت و ابتکار ویژه‌ای در خلق آثار هنریشان موج می‌زند.

وی به نقش رسانه‌ها در این جشنواره اشاره و اظهار کرد: رسانه‌ها نیز مانند سایر گروه‌ها با تبلیغ کردن در مورد فعالیت هنرمندان در خلق آثار هنریشان تاکنون کمک بسیاری را در این راستا انجام داده‌اند.

قائم مقام فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی یادآور شد: اختتامیه جشنواره نقاشی‌خط و حروف‌نگاری رضوی 31 شهریور‌ماه در بیرجند برگزار می‌شود.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول