اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیته پدافند غیرعامل شرکت توانیر:

صنعت برق آمادگی مقابله با تهدیدات سایبری و الکترونیکی را دارد

خبرگزاری فارس: دبیر کمیته پدافند غیر عامل شرکت توانیر گفت: صنعت برق آمادگی مقابله با تهدیدات سایبری و الکترونیکی را دارد.

صنعت برق آمادگی مقابله با تهدیدات سایبری و الکترونیکی را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سعید خادم صبح امروز در حاشیه همایش آموزشی توجیهی پدافند غیر عامل ویژه شرکت‎های توزیع نیروی برق خراسان بزرگ در جمع خبرنگاران در رابطه با برگزاری این همایش اظهار کرد: هدف از برگزاری این همایش ارتقای آگاهی‎های صنعت برق و توانمند سازی آن در برابر شرایط اضطراری ناشی از حرکات خصمانه دشمن است.

وی افزود: در این همایش مباحثی متناسب با تهدیدات نوین از سوی دشمنان طراحی شده است تا فعالان صنعت برق با این تهدیدات آشنا و راه‎های مقابله با آنها را فراگیرند.

خادم با بیان اینکه مدیریت صحیح توزیع نیرو در شرایط بحرانی مهم‌ترین مبحث پدافند غیرعامل است، خاطرنشان کرد: صنعت برق در برابر تهدیدات سایبری و الکترونیکی قرار دارد که در این همایش راهکارهای مقابله با این تهدیدات بررسی می‎شود.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین وظایف ما توزیع پایدار انرژی است که در مواقع بحرانی با مدیریت، باید توزیع را هدفمند کرد تا انرژی پایدار در اختیار مراکز حساس قرار گیرد.

دبیر کمیته پدافند غیرعامل شرکت توانیر تصریح کرد: در پدافند غیرعامل اصل پیش‌بینی، پیشگیری، مقابله و آمادگی را محور کار قرار داده‌ایم و متناسب با نوع تهدیدات، راهکارهایی نیز پیش‌بینی کرده‌ایم و برای کسب آمادگی عناصر فعال در صنعت برق، مانور و تمرین‌هایی را به صورت مداوم برگزار می‌کنیم.

وی افزود: در این تمرینات سطح آمادگی و توان عناصر سنجیده می‌شود و موارد مورد نظر به صورت یک فرهنگ سازمانی مورد تاکید قرار می‌گیرد که بر اساس همین تمرینات، میزان آمادگی صنعت برق کشور در برابر تهدیدات بالا است.

وی ادامه داد: صنعت برق کشور متناسب با زیر ساخت‌ها و امکاناتش فعالیت‌های خوبی در بحث پدافند غیرعامل دارد و به صورت تخصصی و ویژه در این حوزه فعالیت می‌کند.

خادم به نقش مردم در پدافند غیرعامل اشاره و تاکید کرد: در بخش مدیریت مصرف، بار اصلی پدافند غیر عامل بر دوش مردم است و نقطه اتکا اصلی ما مردم هستند؛ دشمن با هدف قراردادن تاسیسات و زیر ساخت‌ها به دنبال پائین آوردن آستانه تحمل مردم است و ما هم در بحث پدافند از مردم کمک می‌گیریم.

وی افزود: با انتشار اطلاعیه‌هایی در رسانه‌ها و آموزش مردم، تلاش می‌کنیم مردم را نسبت به وضعیت‌های بحرانی آگاه کنیم، در شرایط اضطراری این مردم هستند که با کنترل مصرف خود و پائین آوردن بار مصرف، اجازه می‌دهند مراکز حساس از انرژی محروم نشوند.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول