اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی استانداری اردبیل:

گرایش به احداث واحدهای صنعتی بزرگ در بخش کشاورزی مفید است

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت برنامه‌ریزی استانداری اردبیل گفت:‌ راه‌اندازی واحدهای کشاورزی متوسط و بزرگ مهم به نظر می‌رسد که باید با احداث کارخانه‌های فرآوری و تبدیلی بخش کشاورزی اشتغال مولد را فراهم آوریم.

گرایش به احداث واحدهای صنعتی بزرگ در بخش کشاورزی مفید است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حامد عاملی پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه کشاورزی استان اردبیل اظهار داشت: رقم 166 میلیارد تومان برای پرداخت تسهیلات اشتغال و کارآفرینی در بخش کشاورزی یک فرصت و بستری شایسته است تا بتوانیم از این تسهیلات در ارتقای شاخص‌های تولیدی و اقتصادی این بخش استفاده کنیم و با جذب صحیح و درست این مبلغ بتوانیم بخش عظیمی از نیازمندی‌ها را برطرف کنیم.

وی تصریح کرد:‌ این میزان تسهیلات عرضه شده به بخش کشاورزی در کنار آورده شخصی متقاضیان این فرصت استثنایی را برای همه ما مهیا کرده است تا بتوانیم با رفع کمبودها و نقص‌ها به سمت توسعه واقعی حرکت کنیم و از این فرصت برای تأمین منابع بخش کشاورزی و سرمایه‌گذاری در این حوزه استفاده کنیم.

عاملی به تجربه بنگاه‌های زودبازده در اعطای تسهیلات اشاره کرد و افزود: این تجربه نشان داد هر چه به سمت طرح‌های کوچک برویم در جذب منابع و اشتغالزایی با مشکلاتی مواجه می‌شویم در حالی که گرایش ما به سمت طرح‌های بزرگ و اشتغالزا می‌تواند راهگشای بسیاری از نارسایی‌ها و مشکلات باشد.

به گزارش فارس، سرپرست معاونت برنامه‌ریزی استانداری اردبیل توجه به صنایع تبدیلی را در این بخش با اهمیت توصیف کرد و ادامه داد: ما از سال‌های گذشته نیز متقاضیان و علاقمندان به سرمایه‌گذاری در این بخش را در اولویت و لیست پرداخت تسهیلات قرار دادیم که امیدواریم با حمایت جدی از آنها بتوانیم در ادامه مسیر موفق عمل کنیم.

وی خاطر نشان کرد: 23 واحد کوچک تولیدی و اشتغالزا در بخش کشاورزی به یقین با چهار طرح بزرگ از لحاظ اشتغال و سرمایه‌بری برابری می‌کند و ما به جای پرداخت تسهیلات به طرح‌های کوچک و جزیی باید از مجموعه‌های اشتغالزای بزرگ نظیر مجتمع‌های دامپروری، شیلات و همچنین تولید آبزیان استفاده کنیم.

به گزارش فارس، در ادامه این جلسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با یادآوری اینکه طرح‌های بالای 30 میلیون تومان در کارگروه استانی مورد بررسی و تصویب قرار گرفتند، گفت: ما تاکنون دو هزار و 647 طرح با 104 میلیارد تومان تسهیلات پرداختی به بانک‌ها معرفی کردیم که مصوب بانک 698 طرح با 16 میلیارد و 400 میلیون تومان بوده که از این رقم تنها هفت میلیارد و 300 میلیون تومان به همت بانک کشاورزی پرداخت شده است.

عادل عبدایمانی مشکل بانک را در این زمینه ارزیابی وثیقه و طولانی شدن روند مراجعه متقاضیان به بانک اعلام کرد و افزود: رتبه استان اردبیل از بیستم در پرداخت تسهیلات به شانزدهم ارتقا یافته و همچنان سعی می‌کنیم با پرداخت به موقع تسهیلات متقاضیان را راضی نگه داریم.

وی با اشاره به حمایت‌های همه‌جانبه از راه‌اندازی صنایع تبدیلی و توسعه شیلات تصریح کرد: با پیشنهاد استاندار اردبیل سعی می‌کنیم تا نیمه پاییز امسال تمام 166 میلیارد تومان تسهیلات بخش کشاورزی استان را در قالب طرح به بانک‌ها معرفی کنیم تا آنها پرداختی خود را انجام دهند.

در ادامه این جلسه مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل نیز خاطر نشان کرد: به طور متوسط هر هکتار زمین 10 هزار متر مکعب در زمان کشت مصرف آب دارد که ما اگر این رقم را به هشت هزار متر مکعب کاهش دهیم هم در بهینه‌سازی منابع آب و هم توسعه اراضی کشاورزی با وضعیت مطلوبی روبه‌رو می‌شویم.

نجفیان صرفه‌جویی در تولید و مصرف آب را بسیار ضروری توصیف کرد و ادامه داد: ما اگر بتوانیم توسعه اراضی جدید را در سایه مدرن‌سازی آبیاری شاهد باشیم راندمان آبیاری ما که در حال حاضر 40 درصد است، ارتقا می‌یابد.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول