اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

نقدینگی مهم‌ترین مشکل واحدهای صنعتی است

خبرگزاری فارس: معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به پس گرفته شدن یک هزار و 460 هکتار زمین در 12 ماه گذشته گفت: زمین‌های رها شده در شهرک‌های صنعتی تعیین تکلیف می‌شوند.

نقدینگی مهم‌ترین مشکل واحدهای صنعتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، فخر الله مولایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امور کلان برنامه‌ریزی صنعتی استان‌های از طرف وزیر به معاونان معین تفویض شده است، اظهار داشت: در این راستا برای بررسی مشکلات و دغدغه‌های صنعت استان به زنجان سفر کرده است.

وی از سه برابر شدن بودجه شهرک‌های صنعتی کشور خبر داد و افزود: بودجه کلان وزارت صنعت، معدن و تجارت هم بهبود یافته است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اصلاح زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی را از جمله برنامه‌های دولت اعلام کرد و گفت: بر اساس قانون رساندن زیرساخت‌ها به درب شهرک‌های صنعتی از وظایف ارگان‌ها است. بهبود زیرساخت‌های لازم برای شهرک‌های صنعتی نیازمند کمک همه جانبه نهادهای دولتی است.

مولایی بهبود اوضاع فرآیند تولید را از دیگر برنامه‌های دولت اعلام کرد و افزود: مهم‌ترین مشکل صنایع کشور نقدینگی است.

وی از برگزاری جلسات متعدد برای بررسی مشکلات موجود نقدینگی صنایع کشور خبر داد و اضافه کرد: این جلسات برای گشایش نقدینگی در بین مسئولان ذیربط نتیجه‌بخش خواهد بود.

معاون وزیر کیفی‌سازی تولید و بهبود زیر ساخت‌های شهرک‌های صنعتی را از مهم‌ترین برنامه‌های دولت برشمرد و اضافه کرد: توسعه‌دادن شهرک‌ها بدون احداث واحد تولیدی و بدون توجه به کیفیت تولید دیگر از اهداف نیست، چرا که کمکی به اهداف تولیدی صنعت نمی‌کند.

وی تولید با حداکثر ظرفیت اسمی واحدهای صنعتی را از دیگر اهداف اعلام کرد و گفت: پرداختن به طرح‌های اولویت‌دار ‌از دیگر برنامه‌های در دستور کار است.

مولایی طرح‌های اولویت‌دار را طرح‌هایی عنوان کرد که پیشرفت 50 تا 60 درصد فیزیکی دارند.

وی تعداد طرح‌های اولویت‌دار کشور را 4 هزار و 225 واحد عنوان کرد و افزود: امور این واحدها در اولویت برنامه‌ریزی برای به سرانجام رسیدن قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تعداد شهرک‌های صنعتی کشور را 904 شهرک اعلام کرد و گفت: در این شهرک‌ها، 26 هزار واحد صنعتی وجود دارد.

وی از وجود 26 هزار واحد نیمه‌تمام صنعتی در سطح کشور خبر داد و گفت: شهرک‌های صنعتی 600 هزار فرصت شغلی را فراهم کرده است.

مولایی با تاکید بر اینکه توسعه شهرک‌های صنعتی در برنامه کاری قرار ندارد، خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی از جمله مبلمان شهری، فضای سبز و جدول‌گذاری باید اصلاح شوند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس برآوردها تا 20 سال آینده هم امکان واگذاری زمین برای احداث شهرک‌های صنعتی وجود دارد، ادامه داد: موضوع اصلی این است که توسعه شهرک‌های صنعتی از دستور کار خارج شده است.

وی از تعیین تکلیف زمین‌هایی خبر داد که افراد به منظور خاصی در شهرک‌های صنعتی دریافت کرده و بلاتکلیف به حال خود رها کرده‌اند.

مولایی تاکید کرد: در 12 ماه گذشته یک هزار و 460 هکتار زمین بلا استفاده در شهرک‌های صنعتی پس گرفته شده است.

وی با اذعان به وجود زمین‌ها و سوله‌های رها شده در سطح شهرک‌های صنعتی تاکید کرد: این زمین‌ها پس گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول