اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کنگره قرآنی پیامبر رحمت و بصیرت مطرح شد

اهانت به پیامبر در راستای پروژه اسلام هراسی و قرآن هراسی انجام شد

خبرگزاری فارس: کنگره قرآنی پیامبر رحمت و بصیرت با بررسی علل بی‌احترامی به پیامبر(ص) و اهل بیت علیهم السلام در قم برگزار شد.

اهانت به پیامبر در راستای پروژه اسلام هراسی و قرآن هراسی انجام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی در این همایش که از سوی هیئت خادم الرضا در تالار اجتماعات دارالشفا برگزار شد، با اشاره به هتک حرمت به پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های غرب در تخریب اسلام، کم اهمیت کردن ارزش‌های اسلامی است، چرا که مهم‌ترین ارزشی که امروزه برای مسلمانان وجود دارد ثقلین است.

وی اذعان کرد: ثقلین همان کتاب خدا و اهل بیت پیامبر هستند که هر کس به این دو چنگ زند راه سعادت را خواهد یافت و هر کس حتی یکی از این دو را رها کند ‌در واقع دیگری را هم رها کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی ابراز داشت: درجات بهشت به وسیله همین موضوع مشخص می‌شود، یعنی هر چه شما به اهل بیت و قرآن عقیده داشته و به فرامین آنها عمل کنید، درجه بهتری در بهشت کسب خواهید کرد.

رئیس مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی در تشریح این مطلب گفت: هر چه قرآن را تعظیم کنیم، اهل بیت علیهم السلام را تعظیم کرده‌ایم و هر چه اهل بیت علیهم السلام را تعظیم کنیم، قرآن را تعظیم کرده‌ایم.

وی واکنش نشان دادن نسبت به این اقدام‌ها را عاملی برای بیداری جهانی عنوان کرد و افزود: ما باید آنقدر واکنش خودمان را دقیق و سریع کنیم که دشمن از این کاری که کرده پشیمان شده و این کار برای آنها گران تمام شود، همان طوری که الان هم این اتفاق افتاده است.

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی افزود: غرب اکنون با مشکلات فراوانی در برابر اسلام مواجه است، بزرگ‌ترین مشکلی که الان غرب با آن مواجه است، این است که اسلام را نمی‌تواند به گونه‌ای نشان دهد که جاذبه آن تمام شود.

وی گفت: غرب تمام تلاش خود را در این زمینه انجام می‌دهد ولی مشکل آنها این است که از میان مسیحیان و یهودیان، گروه گروه همه روزه به سمت اسلام گرویده می‌شوند.

محمدی عنوان کرد: این موضوع به حدی الان قابل توجه است که می‌توان چنین گفت که تا چندی دیگر، با توجه به گرایش مردم کشورهای غرب به اسلام، بیشتر این کشورها کشورهای اسلامی خواهند بود.

در ادامه این همایش، جواد فروغی قاری و قرآن‌شناس برجسته جهان اسلام، ضمن تبریک ایام دهه کرامت، از مسلمانان خواست با سلاح علم به مقابله با بی‌احترامی‌های غرب برخیزند.

وی با اشاره به منابع عظیم قرآنی که در اختیار مسلمانان قرار دارد اظهار کرد: قرآن کریم خود کامل‌‌ترین و جامع‌ترین کتابی است که در دست بشر قرار دارد و ما باید از این کتاب برای شناساندن اسلام واقعی به جهانیان استفاده کنیم.

این قاری بین‌المللی در ادامه ضمن محکوم کردن جسارت به پیامبر اکرم این اقدام را نشانه ناتوانی غرب دانست و گفت: غرب از اینکه بتواند به صورت علمی در مقابل اسلام بایستد ناتوان شده، به همین دلیل است که اقدام به چنین کار غیر انسانی کرده است.

وی افزود: قرآن کریم در تمام آیاتش انسان را به حرکت رو به جلو فراخوانده است و ما باید با استفاده از راهنمایی‌های قرآن در زمینه دستیابی به کمال و سعادت پیش برویم.

در ادامه این مراسم به قید قرعه به 20 نفر از شرکت کنندگان هدایای نفیسی از جمله کمک هزینه سفر به سوریه، کمک هزینه سفر به مشهد مقدس و... اهدا شد.

گفتنی است بعد از این قرعه‌کشی آیت پیمان رئیس کانون و هیئت خادم الرضا علیه‌السلام پنج کمک هزینه مشهد مقدس و بعد از آن هم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی دو کمک هزینه سفره به عمره مفرده، یک کمک هزینه سفر به مشهد مقدس، یک کمک هزینه سفر به سوریه و یک کمک هزینه سفر به عتبات عالیات به شرکت‌کنندگان اهدا کرد.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول