اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان باغستان سنتی شهرداری قزوین‌ مطرح کرد

سرازیر شدن فاضلاب خانگی به باغ‌های‌ سنتی قزوین‌

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان باغستان سنتی شهرداری قزوین گفت: سرازیر شدن فاضلاب خانگی به باغستان سنتی موجب خشک شدن درختان این میراث با ارزش خواهد شد.

سرازیر شدن فاضلاب خانگی به باغ‌های‌ سنتی قزوین‌

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی شهرداری قزوین، حمید رحمانی اظهار کرد: سرازیر شدن فاضلاب خانگی به باغستان سنتی تهدیدی جدی برای این مکان به شمار می‌رود، چرا که با گذر زمان موجب خشک شدن درختان می‌شود.

وی از سرازیر شدن فاضلاب خانگی در رودخانه بازار و مصلی به عنوان یکی از مصادیق این وضعیت یاد و تصریح کرد: سیمای بصری نامناسب، بروز مشکلات بهداشتی و بوی تعفن از مهم‌ترین مشکلاتی است که این منطقه را تهدید می‌کند و عدم توجه به آن نیز خود موجب تشدید این معضل می‌شود.

مدیرعامل سازمان باغستان سنتی شهرداری قزوین با اشاره به کشت سبزیجات و میوه‌های جالیزی در باغستان به وسیله بعضی از باغداران بیان کرد: سرازیر شدن فاضلاب خانگی به این مکان سبب آلوده شدن آب رودخانه و این اراضی می‌شود در نتیجه موجب ایجاد مشکلات بهداشتی خواهد شد.

رحمانی با بیان اینکه عدم توجه جدی نسبت به رفع این مشکل ادامه داد، افزود: بی‌توجهی بعضی از شهروندان و مسافران و تخلیه آشغال در رودخانه نیز علاوه بر بروز مشکلات بهداشتی باغداران را با مشکلاتی در هنگام آبیاری مواجه ساخته است.

این مسئول خواستار توجه سازمان آب و فاضلاب شهری قزوین به منظور ساماندهی این امر شد و افزود: با توجه به عدم بارش‌های جوی در این فصول، آب موجود در این رودخانه مربوط به فاضلاب خانگی است و ضرورت رسیدگی به این وضعیت در راستای حفظ این میراث سنتی وجود دارد و شهرداری می‌تواند زمینه لازم را به منظور تسهیل در رفع این امر آورد.

مدیرعامل سازمان باغستان سنتی شهرداری قزوین ضرورت تعامل دیگر سازمان‌های مرتبط را برای رفع این مشکل مورد تأکید قرار داد و افزود: به طور حتم توجه و پیشرو قرار دادن این رویه، امتیازات چشم‌گیری را برای شهر و شهروندان به همراه خواهد داشت چرا که این مکان ریه سبز شهر قزوین به شمار می‌رود و با توجه به صنعتی بودن استان قزوین، ضرورت صیانت از آن به شدت احساس می‌شود و نباید با بی‌توجهی به مسایلی از این دست این مکان را به ورطه نابودی کشاند.

انتهای پیام/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول