اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهرداری بیرجند:

بعد از استیضاح شهردار 2 جلسه در شهرداری برگزار شد

خبرگزاری فارس: پس از انتشار خبر استیضاح شهردار بیرجند، شهرداری در توضیحاتی اعلام کرد: بعد از استیضاح شهردار 2 جلسه در شهرداری برگزار شد.

بعد از استیضاح شهردار 2 جلسه در شهرداری برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به دنبال انتشار خبری در تاریخ 30 شهریورماه 91 با عنوان "تناقض جوابیه استانداری خراسان جنوبی با اخبار سایت شهرداری"، روابط عمومی شهرداری بیرجند توضیحاتی به دفتر سرپرستی خبرگزاری فارس در خراسان جنوبی به شرح زیر ارسال کرد:

1-در شهرداری بیرجند دو جلسه با حضور مدیرکل دفتر امور شهری استانداری خراسان جنوبی تشکیل شد، یک جلسه با عنوان شورای مدیران شهرداری بیرجند در تاریخ 23/6/91 و جلسه دیگر با عنوان گردهمایی شهرداران استان خراسان جنوبی در تاریخ 26/6/91 و به نظر می‌رسد خبرگزاری فارس این دو جلسه کاملاً متفاوت را یک جلسه فرض کرده است.

2-اینکه گفته شده جوابیه استانداری خراسان جنوبی با اخبار سایت شهرداری بیرجند تناقض دارد صحیح نیست چرا که جوابیه استانداری مربوط به جلسه گردهمایی شهرداران است ولی اخبار سایت شهرداری مربوط به جلسه شورای مدیران که این دو جلسه موضوعات کاملاً متفاوتی را در دستور کار داشته‌اند و مطالب درج شده در سایت شهرداری بیرجند کاملاً گویاست و مربوط به شورای مدیران شهرداری است.

3-آنچه که به نقل از مدیرکل دفتر امور شهری عنوان شده با جمله «تغییر مدیریت در شهرداری بیرجند به مصلحت شهروندان و مردم نیست» و مطلبی که از قول شهردار نقل شده با جمله «اینگونه حرکات کودکانه و...» به هیچ عنوان در وب سایت شهرداری نیامده است.

*توضیح خبرگزاری فارس:

1-در ارتباط با بند نخست جوابیه شهرداری بیرجند ذکر این نکته ضروری است که خبرگزاری فارس تنها جلسه شورای مدیران شهرداری را پوشش داده و از جلسه شهرداران هرگز اطلاعی نداشته و استناد این رسانه هم به مطالب جلسه مورد اشاره در خبر فارس بوده است و حتی تاریخ انتشار خبر شورای مدیران در سایت شهرداری خبر فارس را تأیید می‌کند.

2-نگارنده جوابیه شهرداری بیرجند در بند دوم به نوعی خواسته اشتباه صورت گرفته در جوابیه روابط عمومی استانداری را به گردن رسانه بیندازد در صورتی که خبر فارس ارتباطی به همایش شهرداران ندارد.

3-نگارنده در بند سوم جوابیه که گویا از قانون و نحوه انتشار خبر کمترین اطلاعاتی ندارد به گونه‌ای خواسته خبر فارس را بدون استناد جلوه دهد در صورتی که هرگز فارس چنین ادعایی نکرده که خبری با عنوان "تغییر مدیریت در شهرداری بیرجند به مصلحت شهروندان و مردم نیست" را به نقل از شهرداری منتشر کرده بلکه خبرنگار فارس در جلسه حضور داشته است که صوت جلسه در دفتر سرپرستی خبرگزاری فارس در خراسان جنوبی موجود است.

4-هنوز برای خبرگزاری مردمی فارس مشخص نشده ارسال این جوابیه‌ها و تاکید بر انتشار آن چه معنایی دارد و هیچ کدام از نگارنده‌های جوابیه‌های استانداری و شهرداری بیرجند خبر فارس با عنوان «تغییر مدیریت در شهرداری بیرجند به مصلحت شهروندان و مردم نیست» را تکذیب نکرده‌اند. بهتر است بخش‌هایی که ادعای کذب آن را دارند را به صورت شفاف مطرح کنند.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول