اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بقاع متبرکه اوقاف و امور خیریه اصفهان:

زمینه توسعه گردشگری مذهبی در بقاع امامزاده‌ها اصفهان فراهم است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بقاع متبرکه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: بقاع امامزاده‌های اصفهان زمینه توسعه گردشگری مذهبی را دارند و درصدد هستیم امام‌زاده‌ها به یکی از مقاصد گردشگری مردم تبدیل شوند.

زمینه توسعه گردشگری مذهبی در بقاع امامزاده‌ها اصفهان فراهم است

حجت‌الاسلام محمد قدوسی‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به روز ملی تکریم امامزادگان اظهار کرد: با توجه به پیشنهاد سازمان اوقاف کشور به شورای عالی انقلاب فرهنگی، از سال آینده روز پنج ذی‌القعده به عنوان روز تکریم و تجلیل امامزادگان کشور در تقویم ملی ثبت می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه همچنین برنامه‌های تکریم و تجلیل امامزادگان از امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود، ادامه داد: شناساندن مقام و جایگاه امام‌زاده‌ها، تبیین اثر‌گذاری بقاع متبرکه و امامزادگان در فرهنگ عمومی جامعه و نقش امامزادگان در ایجاد آرامش در بین مردم از مهم‌ترین اهداف تکریم و تجلیل امامزادگان به شمار می‌رود.

رئیس اداره بقاع متبرکه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: ارتباط با امامزادگان به معنای ارتباط با ائمه معصومین (ع) است و این موضوع آثار معنوی بسیاری را در زندگی انسان‌ها دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ارتباط رسانه‌ها با امام‌زاده‌ها افزایش یافته است و رسانه‌ها در راستای معرفی امام‌زاده‌ها به آحاد مختلف مردم فعال شده‌اند، اضافه کرد: ایجاد جاذبه‌های مختلف در بقاع متبرکه در دستور کار این اداره قرار دارد و مسئولان اوقاف باید با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، تفریحی و ورزشی در این اماکن مردم را به سوی امامزاده‌ها و بقاع متبرکه جذب کنند.

قدوسی‌پور با اشاره به ضرورت فراهم‌شدن زیر‌ساخت‌های فرهنگی و تفریحی در بقاع متبرکه تاکید کرد: همچنین در حال حاضر مقدمات برگزاری برنامه‌های فرهنگی، معنوی و دینی در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه استان فراهم شده است.

وی با تاکید بر اینکه حضور مردم در این برنامه‌ها اطلاعات و دانش آنها را با مسائل دینی و اسلام افزایش می‌دهد، افزود: همچنین امامزاده‌های اصفهان زمینه توسعه گردشگری مذهبی را دارند و با توجه به اینکه اصفهان یک استان گردشگری است، درصدد هستیم امامزاده‌ها به یکی از مقاصد گردشگری مردم تبدیل شوند.

رئیس اداره بقاع متبرکه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه حضور در امام‌زاده‌ها باید به یکی از مقاصد گردشگری مردم تبدیل شود، گفت: البته در حال حاضر بسیاری از امامزاده‌های اصفهان از ظرفیت‌های بسیاری برای گردشگری مذهبی برخوردار هستند و در ایام نوروز امسال بیش از سه و نیم میلیون نفر در بقاع متبرکه استان حضور یافتند.

وی اظهار کرد: همچنین در طی سه ماهه تابستان امسال بیش از 2 میلیون نفر زائر از سراسر کشور در بقاع متبرکه استان اصفهان حضور یافتند.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول