اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌ رضوی:

بازسازی تمام عملیات‌‌های دفاع مقدس‌/ نقش خراسانی‌ها ‌در آزادسازی بوکان‌

خبرگزاری فارس: معاون سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس استان خراسان‌رضوی گفت: در آزادسازی بوکان شهید کاوه و نیروهای رزمنده خراسانی نقش ویژه‎ای ایفا کردند.

بازسازی تمام عملیات‌‌های دفاع مقدس‌/ نقش خراسانی‌ها ‌در آزادسازی بوکان‌

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سردار حسن امیری ظهر امروز در یک نشست خبری در محل مجتمع فرهنگی آیه‌ها با اعلام برگزاری نمایش و رزمایش آزاد‌سازی بوکان به مدت یک هفته در مجتمع فرهنگی آیه‌ها‌ اظهار کرد: ما هر سال یکی از عملیات‎های بزرگ دفاع مقدس را بازنگری می‎کنیم که این بازنگری با دو هدف مستندسازی و بازسازی عملیات‎ها صورت می‎گیرد.

وی افزود: دشمن در تلاش است تا واقعیت‎های دفاع مقدس را آن طور که خودش می‎خواهد جلوه دهد که ما برای خنثی‌سازی این کار دشمن هر سال عملیات‎های دفاع مقدس را بازسازی می‎کنیم که در سال 89 عملیات ثامن‌الائمه، در سال 90 عملیات کربلای 5 و امسال هم عملیات آزادسازی بوکان را بازسازی و اجرا خواهیم کرد.

امیری خاطر نشان کرد: در بازسازی عملیات آزادسازی بوکان که با نام تبسم سرخ بوکان از فردا شب، دوم مهرماه به مدت 7 شب در محل مجتمع آیه‎ها برگزار می‎شود، بحث مقابله با گروهک ‌با اجرای نمایشی توسط هنرمندان سینمایی استان نشان داده می‎شود و عملیات آزاد‌سازی این شهر نیز با اجرای رزمایشی توسط لشگر عملیاتی 5 نصر بازسازی می‎شود و شهروندان می‎توانند هر شب از این نمایش و رزمایش بازدید کنند.

وی افزود: از ساعت 16 پذیرای مردم هستیم و آنها پس از بازدیدی از صحنه‎های بازسازی شده عملیات کربلای 5 و سپس نمایشگاه دائمی از هبوط تا ظهور، پس از برگزاری نماز مغرب و عشا، شاهد برگزاری نمایش و رزمایش تبسم سرخ بوکان خواهند بود.

معاون سازمان حفظ و نشر ارزش‎های دفاع مقدس خراسان رضوی در ‌ارتباط‌ با ویژگی‏های عملیات آزدسازی بوکان در منطقه کردستان تاکید کرد: در کردستان تمام شهرها آزاد شده بود و آخرین سنگر گروهک‎ها شهر بوکان بود، نزدیک به 13 گروهک در این شهر تجمع کرده بودن و همه تلاش خود را کردند تا بتوانند آن را حفظ کنند.

وی افزود: در آزادسازی بوکان شهید کاوه و نیروهای رزمنده خراسانی نقش ویژه‎ای ایفا کردند و از 3 محور به این شهر حمله کرده و سبب فراری ‌شدن گروهک‎ها از کشور شدند.

امیری با اشاره به اهمیت انتقال پیام دفاع مقدس به مردم تصریح کرد: در دفاع مقدس همه پای کار بوده و نقش ایفا کردند، در دفاع از دفاع مقدس همه باید نقش ایفا کنند تا پیام دفاع مقدس را به جامعه انتقال دهیم.

وی افزود: در اجرای نمایش و رزمایش تبسم سرخ بوکان پیش بینی حضور 50 هزار نفر را کرده‎ایم.

معاون سازمان حفظ و نشر ارزش‎های دفاع مقدس خراسان رضوی در ادامه در پاسخ به سئوالی در ارتباط با تکمیل مجتمع فرهنگی آیه‎ها تصریح کرد: مجتمع آیه‎ها مقدمه‏ای بود برای موزه دفاع مقدس و در این مجتمع یک نمایشگاه دائمی ایجاد کردیم تا نیازمندی‎های هدف بزرگی که داریم را شناسایی کنیم و این نمایشگاه امروز به یکی از بهترین و معتبرترین نمایشگاه‎ها تبدیل شده و همه ساله تعداد زیادی از مردم از آن بازدید می‎کنند.

وی افزود: هنوز تا رسیدن به هدفمان در مجتمع آیه‎ها فاصله زیادی داریم اما در تلاشیم تا امکانات مناسبی در این مجتمع ایجاد کنیم.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول